• Anonym (TS)

Varför är du otrogen?

Du som är otrogen eller har varit otrogen?

Varför har du varit otrogen och hur har otroheten gått till?

Exempelvis ett engångsligg eller en mer långvarig relation med kanske en kollega som du suttit med på varenda lunch och kysst och hånglat, skrivit långa meddelanden med men kanske enbart vid något enstaka tillfälle haft sex med?

• Svar på tråden Varför är du otrogen?
  • Anonym (L)

Vet ej, jag är otrogen nu

• Anonym (varför)
    Anonym (TS) skrev 2021-08-14 01:23:08 följande:

Du som är otrogen eller har varit otrogen?

Varför har du varit otrogen och hur har otroheten gått till?

Exempelvis ett engångsligg eller en mer långvarig relation med kanske en kollega som du suttit med på varenda lunch och kysst och hånglat, skrivit långa meddelanden med men kanske enbart vid något enstaka tillfälle haft sex med?

Varför vill du veta?
  • Anonym (TS)
    Anonym (varför) skrev 2021-08-16 01:24:55 följande:

Varför vill du veta?

Jag kan inte sluta tänka på varför man gör en sådan sak. Det gör så fruktansvärt ont och den personen som skulle kunna svara på varför den gjort detta vägrar att svara. Kanske någon annan kan berätta utifrån sitt perspektiv.
  • Anonym (varför)
    Anonym (TS) skrev 2021-08-16 01:59:32 följande:
    Jag kan inte sluta tänka på varför man gör en sådan sak. Det gör så fruktansvärt ont och den personen som skulle kunna svara på varför den gjort detta vägrar att svara. Kanske någon annan kan berätta utifrån sitt perspektiv.
    Visst gör det ont, men om du förväntar dig ett ärligt svar från otrogna skithögar här så tror du tyvärr fel, det enda du kommer få är en massa löjliga bortförklaringar där all skuld läggs på någon eller något annat.
  • Anonym (Jaha?)
    Anonym (varför) skrev 2021-08-16 02:05:18 följande:

Visst gör det ont, men om du förväntar dig ett ärligt svar från otrogna skithögar här så tror du tyvärr fel, det enda du kommer få är en massa löjliga bortförklaringar där all skuld läggs på någon eller något annat.

Det går visst att få en förklaring. Du sitter inte inne med svaret på allt. Jaha...
  • Anonym (Anna)

Jag var otrogen för att jag var för feg för att göra slut. Gick med en annan bakom ryggen och fortsatte sedan att hålla ihop med denne. Tills nästa gång, och nästa.

Jag var otrogen mot mina partners från unga år tills jag var... 45 kanske.

Vet att det var uselt gjort och ångrar det. Tyvärr går det inte att göra ogjort, dessa män hade inte gjort sig förtjänta av detta. (Jo, en kanske men det är en annan hitsoria.)

Hade däremot aldrig några  ONS, det har aldrig tilltalat mig.

• Anonym (För att det är fel)

Är det för att det är fel att vara det. Älskar min sambo, skulle bli helt förstörd om han gjorde samma. Han hade antagligen lämnat mig om det kom fram. Men just för att det är så fel blir det så rätt.

Riskera det viktigaste jag har för något så fel och så futtigt. Det är jättesexigt. Är alltid jättetänd efteråt när jag har sex med min sambo som inte vet vilken äcklig slampa jag är egentligen.

• Klangen

Har varit otrogen en gång i tidiga 20 års åldern. Jag och min tjej hade inte träffats och hade en skakig relation till att börja med. Vi hade i princip bara sex någon gång i månaden och gjorde inte så mycket annat tillsammans.

Hon jag hade affären med var också otrogen mot sin kille och efter vad jag läst så är för lite kunskaper om hur relationer funkar en viktig nyckel till varför en del är otrogna..

Samtidigt såg jag ett TED-talk om vad som driver one night stands etc och då kom det fram två svar.. Det ena var att man sökte "novelty" och den andra var risktaking.
    Har i samröre med detta hört att människor som gillar Jazz har högre risk att vara otrogna och det är en grupp människor med hög "opennes to experience" vilket syftar till att man inte vill ha det styltigt och vill ha större variation i livet..

Tippar på att det ligger något i detta.

• Anonym (L)

Ja, jag vet inte heller varför. Men det är jävligt hett, pirrigt och spännande!

• Anonym (L)

Långvariga sidorelationer syftar jag på!

• Anonym (Variation)

Det är ju skönt att knulla.. och ibland vill man prova en ny kvinna. Personligen har jag valt att gå via prostituerade. Betydligt mindre risk att bli påkommen eller att känslor ska uppstå. 

Svar på tråden Varför är du otrogen?