• Melii

vätska bakom livmodern och graviditet

Hej!

Var på Vul idag då jag misstänkte graviditet och det stämde. Dock hittade läkaren vätska bakom livmodern men sa att det inte bör vara farligt. Jag bör dock vara uppmärksam och vi bokade ny tid om 2 veckor för att se ifall vätskan försvinner. Nu är jag dock väldigt orolig och läst en del skrämmande historier. Är det någon som har varit med om samma sak men det har ändå gått bra och det ledde inte till utomkvedshavandeskap?

Är väldigt orolig och tänker på detta hela tiden

• Svar på tråden vätska bakom livmodern och graviditet
  • Melii

Tusen tack för ditt svar och skönt att det har gått bra för dig.

Sa de vad det kan bero på? Hade du ont?

Jag var i kontakt med läkaren igen och hon bekräftade att hon inte såg något oroväckade men jag är orolig och funderar varför det kan bli så :(

• Melii
    Ebo88 skrev 2021-08-12 19:52:36 följande:

Dom visste inte vad det berodde på. Däremot så fick jag reda på att upp till 40-50% av gravida kvinnor kan blöda under graviditet och att det är rätt så normalt. Hade vart skönt att vetat om det innan, då jag tillhör en skara som relaterar blod under en graviditet till garanterat missfall.

Det sa läkaren med men jag känner inte igen det då inget sånt hände med första barnet. Skönt att jag har tid om 2 veckor igen men kommer nog tänka på detta hela tiden. Känns ändå bra att få läsa det du har skrivit. Har läst en del om missfall och utomkvedshavandeskap och hormonerna som ställer till det just nu.
Svar på tråden vätska bakom livmodern och graviditet