Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Sköldkörtel värden, Hjälp

Jag har läst mycket om det eftersom jag fick reda på i vecka 11+ nån dag (efter inskrivningen) att jag hade TSH 4,5 (alltså över referensvärdet) och började med 50mg Levaxin.

Har 2 barn sen innan och har fått ett missfall innan barnen i vecka 9 och ett i vecka 5-6 nu i vintras.

Efter första missfallet kollade jag faktiskt eftersom några i min släkt har problem med sköldkörteln men då var det helt normalt.

Med största sannolikhet beror det på graviditeten att jag ligger lite dåligt nu enligt BM och läkare, och jag hade inte svårt att bli gravid så antagligen var värdena ok innan.

Nu är jag iallafall i vecka 13+5 och allt har sett bra ut hittills , gjorde KUB förra veckan. Alla som jag har frågat (läkare , BM och även en släkting som är gynekolog) säger att det inte är nån fara och att det absolut inte borde ha skadat när det har varit så lätt förhöjt, så ditt värde borde absolut inte vara nån fara :) Har också läst det där med 2,5 nånstans men de jag har frågat har bara sagt att det helst ska ligga under ca 4.

Svar på tråden Sköldkörtel värden, Hjälp