Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Bikini car wash

White02 skrev 2021-08-10 15:15:24 följande:
    Allt blir så mycket jobbigare om man bara ser problem istället för lösningar!
    Helt enkelt för att ditt koncept inte fungerar i ett land där man har lagkrav på arbetsmiljö  och lagkrav på hur man utför biltvätt (med speciella avlopp som hanterar vatten t.ex)
  • sextiotalist
    White02 skrev 2021-08-10 15:24:53 följande:
    Inte om man har biologiskt schampo
    Det är inte vad för schampo du använder, det är vad du tvättar bort som är miljöfarligt.
  • sextiotalist
    White02 skrev 2021-08-10 15:33:24 följande:
    Böter?
    Brott mot miljlöbalken
    Man får inte släppa ut förorenat vatten i avloppen. Som privatperson så är det svårt att lagföra detta, men bedriver du en verksamhet så kommer lagstiftningen in med stor kraft.
  • sextiotalist
    White02 skrev 2021-08-10 15:38:49 följande:
    Antingen vattentank eller från kranen som finns i närheten, lönerna och det kommer lösa sig, jag förvarar kemikalierna i en container, jag spärrar av ytan verksamheten ska ske på, jag ställer dit en husvagn eller liknande där dom kan byta om äta och ta raster, dom svenska somrarna på senaste tiden har varit väldigt bra så får hoppas det fortsätter.
    Hur hade du tänkt att separera vattnet från dagvattenbrunnarna?
  • sextiotalist
    Anonym (O) skrev 2021-08-10 15:45:05 följande:
    Varför skulle vattnet vara förorenat?
    Om du tvättar en bil med schampo, så räknas spillvattnet som förorenat. Biltvätt räknas som miljöfarlig verksamhet enligt lagstiftningen. Det regleras i bla miljöbalken.
  • sextiotalist
    White02 skrev 2021-08-10 15:43:50 följande:
    Antingen vattentank eller från kranen som finns i närheten, lönerna och det kommer lösa sig, jag förvarar kemikalierna i en container, jag spärrar av ytan verksamheten ska ske på, jag ställer dit en husvagn eller liknande där dom kan byta om äta och ta raster, dom svenska somrarna på senaste tiden har varit väldigt bra så får hoppas det fortsätter.
    sextiotalist skrev 2021-08-10 15:40:47 följande:

Hur hade du tänkt att separera vattnet från dagvattenbrunnarna?

Varför ska jag det?
    Enligt miljöbalken. Som jag svarat innan, biltvätt räknas som miljöfarlig verksamhet, ska du bedriva det kommersiellt så har du en hel del lagstiftning att ta hänsyn till
  • sextiotalist
    White02 skrev 2021-08-10 16:04:08 följande:
    Om man bara tvättar bilen med vatten räknas det fortfarande som förorenat?
    Om du gör det privat och på egen tomt, så är det nog ingen som bryr sig, men om du kör det som kommersiell verksamhet, så spelar det ingen roll om det är med vatten eller schampo, för då räknas det som miljöfarlig verksamhet.
  • sextiotalist
    ThomasJo skrev 2021-08-11 08:35:33 följande:

Hade absolut åkt dit, men de svenska feministerna skulle göra en sån verksamhet olaglig eftersom de som vanligt inte tål kvinnor som är vackrare än de själva. Och så motiverar de med "sexism", trots att sexualisering inte har ett skvatt med sexism att göra.

Kvinnlig avundsjuka alltså.

Nu har vi påpekat vad som krävs för att driva en sådan verksamhet, så om kvinnorna är lättklädda eller inte, det är nog det minsta problemet för ts. Hans stora problem kommer att få till alla tillstånd och kapitalet 
  • sextiotalist
    ThomasJo skrev 2021-08-11 14:30:06 följande:
    Reglerna som resulterar i tillstånden kan ju dock ändras. Beror på vilken politisk vilja som finns, men eftersom feminismen genomsyrar det svenska samhället idag kommer inga skillnader att komma än på ett tag. Kanske om en eller två generation när folk är trötta på den avundsjuka som ligger till grund för feminismen.
    Vilka regler för biltvätt är feministiska, är det att man inte ska låta miljöfarligt vatten rinna ut i avloppen (men du kanske gillar dricksvatten med en doft att olja och gummi). Eller du kanske inte tycker att fisken du tar upp ska vara ätlig (eller struntar i att det nappar). Eller du tycker det är helt OK att din son (om han skulle arbeta på en biltvätt) utsätter sig själv för föroreningar varje dag.
Svar på tråden Bikini car wash