Inlägg från: Anonym (Natalie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Natalie)

Barnets pappa testade positivt på amfetamin

Lång historia kort. Bebisens pappa testade häromdagen positivt på amfetamin, syns även att han haft hasch i blodet.

Han skyller ifrån sig såklart och säger att det beror på att han tagit Rani-Q och att det är det som ger utslag.

Har dock aldrig sett honom ta RaniQ nånsin!

Iaf? ni som har erfarenhet på något sätt. Kan det verkligen vara RaniQ som ger så starkt utslag?

Han har varit väldigt aggressiv det senaste, kan sova huuur

Länge som helst. Hans humör pendlar väldigt. Muskelryckningar, muskelkramper?. Alltså ganska många saker som stämmer in på drogmissbruk.

Behöver hjälp och enligt soc ska han absolut inte träffa bebisen.

• Svar på tråden Barnets pappa testade positivt på amfetamin
  • Anonym (Natalie)
    Anonym (Soc.) skrev 2021-08-08 16:40:38 följande:

Lever ni tillsammans?

Anonym (Soc.) skrev 2021-08-08 16:40:38 följande:

Lever ni tillsammans?

Nej. Vi är särbo men han är här typ varannan vecka.

Gjorde slut för en vecka sen då jag fick nog av hans beteende (då visste jag inte att det va droger inblandat)
  • Anonym (Natalie)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-08-08 16:41:29 följande:

Hmm... Rani-Q kan ge utslag på metamfetamin, såvitt jag vet är det inte samma sak som amfetamin. Låter väldigt osannolikt att han skulle ha sån medicin utan att du vet om det, har han problem med saltsyra i magen eller...? Du kan ju fråga honom 1) vilka besvär han har som han tar dem för och 2) varför du inte ens vet att han har besvär, varit till läkare och dessutom äter mediciner. Men ni kanske inte bor ihop? Och i vilket fall har han rökt på också. 

Så här: det är skit samma varför han fått utslag på testet, det behöver du inte ens fundera på eller ta ställning till. Han får stå sitt kast och ta följderna. Klart han ljuger.

Har försökt läsa på lite att metamfetamin och amfetamin innehåller typ samma saker fast meth är starkare och det är två olika saker. Och meth gav det inte utslag på som RaniQ kan göra utan det va bara amfetamin och Hasch.

Han har haft problem med halsbränna i flera år men har bara sett omeprazol ibland och Novalucol, visste inte ens vad RaniQ var för nåt.

Har insett att han ljuger om MASSA saker, han manipulerar alla och försöker nog bara rädda sitt eget skinn just nu.
  • Anonym (Natalie)
    Anonym (H) skrev 2021-08-08 21:25:53 följande:

Lämna - du har ingen användning av honom, varken för din bebis eller dig själv. Han kommer bara orsaka problem och du kommer aldrig att kunna lita på honom. Tyvärr.

Det har jag redan gjort! Slängt ner alla hans saker i sopsäckar och ska ansöka om egen vårdnad. Ska kriga mig blå för att han aldrig ska få ha vårdnad om bebisen.
  • Anonym (Natalie)
    Anonym (H) skrev 2021-08-08 21:25:53 följande:

Lämna - du har ingen användning av honom, varken för din bebis eller dig själv. Han kommer bara orsaka problem och du kommer aldrig att kunna lita på honom. Tyvärr.

Det har jag redan gjort! Slängt ner alla hans saker i sopsäckar och ska ansöka om egen vårdnad. Ska kriga mig blå för att han aldrig ska få ha vårdnad om bebisen.
  • Anonym (Natalie)
    Anonym (Hmm) skrev 2021-08-08 21:24:01 följande:

Precis, jag var ju tvungen att läsa på själv också eftersom jag inte riktigt visste. Oavsett vilket så är ju båda extremt dåliga. Hur ser hans tänder ut förresten? Meth kan ju både rökas och injiceras men ger ofta dåliga tänder om det röks. Jag hittade en intressant sida förresten: www.netinbag.com/sv/medicine/what-is-the-difference-between-amphetamine-and-methamphetamine.html

Eftersom amfetamin och meth har samma kemiska uppbyggnad skulle jag inte bli förvånad om RaniQ gav utslag MEN jag tror inte ens att han äter det ärligt talat. Jag tror att han helt klart ljuger och använder starka droger.

Exakt!

Hans tänder är bra tror jag, han borstar noga iaf men har börjat slarva med resten av hygienen. Han var alltid vääääldigt noga med sitt utseende tidigare, nu är det inte så viktigt längre och duschar varannan var tredje dag jämför med 1-2 ggr per dag tidigare.

Nej jag tror inte han äter RaniQ heller faktiskt.

Och han har själv sagt att han har en app där han har kriminella kontakter som brukar droger.
  • Anonym (Natalie)
    Anonym (Soc sekr) skrev 2021-08-08 22:57:43 följande:

När vi lämnar remisser för drogtest kan man välka rn särskild sorts provtagning och då kan de titta på olika sorters amfetamin på något sätt. De kan alltså se att det inte är en adhd-medicin till exempel. Vet inte om det går att se i ert fall?

Ta hand om dig själv och bebben!

Ja det är väl det som behövs antar jag då han skyller på RaniQ tex. Har dock inte hört nåt mer från soc?

Kan soc kräva under utredningen att han ska komma in och ta urinprov, tex att han måste infinna sig inom en timme?
  • Anonym (Natalie)
    Anonym (f) skrev 2021-08-10 22:44:48 följande:

Av urinet allstå. Har själv testat positivt för hasch när jag inte rökt det (med bara drogsticka då), samt har en anhörig som testat positivt för fentanyl (!) fast han inte tagit det. De ska alltid erbjuda analys av urin vid tveksamma fall.

Hans ex jobbar med droger och ungdomar så hon tog ett test från jobbet. Hans förra arbetsplats gav honom sparken, de misstänkte droger och han hade hög frånvaro.

Går rykten från flera håll om kokain och drogskulder.

Barnens kompisar föräldrar vill inte låta barnen leka längre då dom tycker han blivit obehaglig.

Han åker runt i industriområden med barnet för att träffa en ?vän som mår dåligt?

Ska han fixa nåt som egentligen tar en timme så tar det alltid typ tre timmar? väldigt mkt oklara saker. Snäll och trevlig ena dagen sen spyr han galla dagen efter.
  • Anonym (Natalie)
    Anonym (f) skrev 2021-08-11 13:20:35 följande:

Ja, det låter ju misstänkt. Men du kan kräva rena drogtester om han ska ha umgänge. Soc vill väldigt gärna att barn ska umgås med båda föräldrarna, vilket var ett helvete när mitt ex började ta opiater och samtidigt fick metadon från klinik (i Danmark) och jag skulle personligen inför varje påtvingat umgänge se om han var påverkad, enligt soc.

Hur lång tid kan en sån utredning ta? Om han är lämplig som förälder? Han tror att han ska få ta bebisen över natten till helgen. Har inte fått nån återkoppling från soc heller.

Allt lät så himla bra från dom i början och alla stod på min sida vid den första kontakten och nu händer tamejfan ingenting!!!

De gjorde dessutom ett stort jävla misstag vilket kunde ha utsatt mig och bebisen för ren fara.
  • Anonym (Natalie)
    Anonym (A) skrev 2021-08-11 19:24:28 följande:

Håller med

Tack! Vet att vi kommer klara oss utmärkt då jag iaf har ett ordnat liv så vi kommer inte sakna något.
  • Anonym (Natalie)
    Anonym (Soc.) skrev 2021-08-11 15:08:29 följande:

Självklart ska han inte ha bebisen över natten. Men det kan inte socialtjänsten bestämma. De kommer att uppmana dig att fatta beslut som skyddar barnet i enlighet ned ditt föräldraansvar.

Har sagt till honom att det inte blir nåt. Videosamtal räcker för min del.
Svar på tråden Barnets pappa testade positivt på amfetamin