Inlägg från: Anonym (Soc.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Soc.)

Barnets pappa testade positivt på amfetamin

Lever ni tillsammans?

• Anonym (Soc.)
    Anonym (Natalie) skrev 2021-08-10 21:12:56 följande:

Ja det är väl det som behövs antar jag då han skyller på RaniQ tex. Har dock inte hört nåt mer från soc?

Kan soc kräva under utredningen att han ska komma in och ta urinprov, tex att han måste infinna sig inom en timme?

Nej absolut inte.
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (pppp) skrev 2021-08-10 21:37:55 följande:

"såklart"? Det får nog rätten bedöma. 

Du behöver visa att du tillgodoser barnets rätt till umgänge med pappa i väntan på rättens beslut. Annars kan det definitivt ligga dig i fatet vid ett beslut. En vårdnadstvis kan ta över ett år. Helt orimligt att inget umgänge ska ske under den tiden. Huvudsaken är att umgänge sker under trygga former tillsammans med dig. Givetvis ska pappa inte ha barnet ensamt om han är i aktivt missbruk.
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (Natalie) skrev 2021-08-11 15:02:32 följande:

Hur lång tid kan en sån utredning ta? Om han är lämplig som förälder? Han tror att han ska få ta bebisen över natten till helgen. Har inte fått nån återkoppling från soc heller.

Allt lät så himla bra från dom i början och alla stod på min sida vid den första kontakten och nu händer tamejfan ingenting!!!

De gjorde dessutom ett stort jävla misstag vilket kunde ha utsatt mig och bebisen för ren fara.

Självklart ska han inte ha bebisen över natten. Men det kan inte socialtjänsten bestämma. De kommer att uppmana dig att fatta beslut som skyddar barnet i enlighet ned ditt föräldraansvar.
Svar på tråden Barnets pappa testade positivt på amfetamin