Tow2Mater skrev 2021-08-10 18:31:12 följande:
Eftersom man kan ta livet av ungen om man vill, borde man banne mig kunna bestämma sättet man vill ha ut den på. Sverige är ett u-land i detta avseende.
Exakt. Läs den här insändaren från en barnmorska i Götborgs-posten från 7 augusti i år.
"Det är fullständigt kris på kvinnokliniken i Göteborg. Patienterna flyter runt och personalen simmar så fort de kan, från den ena till den andra eftersom alla behöver hjälp.
Jag är en av många som jobbar uppemot 16 timmar i sträck. Jag simmar fort för att försöka hjälpa patienterna, men de blir bara fler och fler.
Jag har huvudvärk eftersom jag inte hunnit dricka på flera timmar. Jag hinner inte med det. Jag måste fortsätta. När jag ser mig omkring har några av mina kollegor försvunnit, men patienterna har blivit fler.
Jag är hungrig. Jag måste få äta något. Har inte ätit på flera timmar. Jag behöver få en paus. Måste få en paus."
www.gp.se/fria-ord/vi-drunknar-i-patienttsunamin-p%C3%A5-f%C3%B6rlossningen-1.52273731
Den här personen är säkert jätteduktig på sitt jobb, men det är tyvärr inte en person jag vill bli förlöst av. Det är så här barn dör och kvinnor blir skadade för livet eftersom ingen kan finnas där just när det behövs.