• Steven01

Egendom vid skilsmässa

Bara två svar? Hade det varit en man som gjort så mot sin fru hade det varit ca 200 inlägg från mycket arga kvinnor som skriver endast med versaler..

• Steven01
    Magical skrev 2021-08-06 09:28:18 följande:
    Oj, så bitter? 
    Och där kom den. Alla som inte tycker som jag måste vara bittra alltså?
  • Steven01
    Hjärtat65 skrev 2021-08-06 09:53:17 följande:

Vi har alltid delat lika när det gäller räkningar o allt annat. Möbler köpte jag eftersom jag ville ha nytt.

Allt började när X blev sjuk - under Corona. Jag hjälpte honom när det gäller räkningarna för el hyra osv. Så X har inte utnyttjat mig på det sättet, hade CSN skulder för utbildning, (åkte vi på semester med familjen, X hade lånat för ha råd med sin del av kostnad- det visste inte jag) men betalar verkligen av lånet från CSN.

Det jag tänkte på - kan jag kräva en del tillbaka för de han hade lånat för? Eftersom några säger mina konton är partners oxå? Andra har sagt att det är bara mitt eget konto.

Jag har förstått - att är man inte överens - delas allt lika.

Han vill inte tjafsa o bråka om pengarna innan skilsmässan. Vi bor isär nu. Han vill lämna allt som det är just nu.

Ingen bil/hus/bostadsrätt.

Du lånade alltså ut pengar till din man när han var sjuk i corona? Du är verkligen en generös person du...
Svar på tråden Egendom vid skilsmässa