Lång tids självmedicinering av cannabis
Hej Familjeliv.
Jag är en äldre man med hus, fullvuxna barn, en fru. I över 20 år har jag haft en hemlighet som ingen har vetat om. Förräns nu.
Jag lider nämligen av psykologiska trauman efter att ha varit med om dödsfall i ung ålder. Något som berört mig starkt där en av mina bästa vänner dog. På ett icke naturligt sätt. Jag har hållit mitt rökande för mig själv & varit mycket försiktig. Igår sprack illusionen när min fru kom på mig sittandes på altanen med en spliff. Jag önskar att jag bara kunde ha räckt över den o frågat om hon ville ha en puff. Hon blev minst sagt. Inte glad. Hon sa att hon inte vet vem jag är längre. Jag förstår inte. Jag sköter allt utan att mitt bruk påverkar, betalar räkningarna, jobbar, tog hand om barnen när de växte upp. Så vad är egentligen problemet?
Har iaf lovat henne att sluta & detta är min andra dag utan att ha konsumerat cannabis. Jag svettas som en gris & har en enorm ångest. Är det någon där ute som slutar med cannabis & hur var det då för dig? Hur lång tid tog det innan helvetet la sig?