Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför röstar folk på Miljöpartiet?

Flash Gordon skrev 2022-08-10 20:29:35 följande:
    Vilket är poängen med bilden.

Säga sig vara miljövänner för att man kör elbil när elen i sig kommer från smutsiga källor.

Yta före substans.

Symbolpolitik.
    Som dina inlägg.

Ingen substans.

Symbolgnäll.

En väldigt liten andel av Sveriges el kommer från kolkraftverk. Det finns inte ens några kolkraftverk i Sverige, men vi importerar periodvis i väldigt begränsad omfattning. Ljuger du medvetet eller är du bara dåligt informerad?

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-08-10 21:24:41 följande:
    Här är den svenska versionen från Steget Efter

Oklart vem som var först om ens någon av dem inspirerats av den andra. Det är ju trots allt en världsomspännande fenomen med "gröna" och deras symbolpolitik som blir galen när den appliceras på verkligheten.

Steve Hunter som gjort den andra bilden är från Australien, om jag förstår saken rätt.

En väldigt liten andel av Sveriges el kommer från kolkraftverk. Det finns inte ens några kolkraftverk i Sverige, men vi importerar periodvis i väldigt begränsad omfattning. Ljuger du medvetet eller är du bara dåligt informerad?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-09-02 08:57:19 följande:
    Milöpartiet

Vi tar avstånd från dessa aktivister

Hade du inte förstått stt MP inte är ansvariga för vad alla miljöakivister säger och gör, precis som ditt SD inte är ansvariga för vad alla högerextremister säger och gör. Förutom när de backar dem förstås.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-08-23 06:44:03 följande:

Och det här är en så kallad "profil" inom Miljösverige som är öppen miljöpartist, om än ej aktiv politiker

"Spär på efterfrågan" betyder alltså att folk tvättar kläderna med tvättmaskin. Tittar på TV. Använder datorn. Har en lampa tänd. Lagar mat på spisen.

Inlägget är ganska typiskt för tänket hos dessa miljöpartister. 

"Spär på efterfrågan"

//

Det betyder också att folk inte bryr sig om NÄR de tvättar sina kläder, drar igång diskmaskinen och laddar datorn. Det kan man styra till de timmar på dygnet då det är mindre tryck på elnätet.

Inte konstigare än att många restauranger erbjuder pensionärslunch precis efter lunchrusningen eller att Coop erbjuder 5% pensionärsrabatt på tisdagar. Man lockar med lägre priser om man kan komma när det är lugnare.
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-09-10 09:54:15 följande:

En del människor vill ju ha såna här politiker...

Trevligt! Du och MP och den unge mannen är överens här och inlägget har både tagits avstånd från och plockats bort:

www.expressen.se/nyheter/val-2022/mp-politikern-en-bra-kung-ar-en-dod-kung-/

Själv är jag för det svenska kungahuset. Fast de är "importerade"
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-09-10 15:22:34 följande:
    Det där är medfött.
    Det där med medfött, biologi och ras är en stark tanke inom ditt SD.
  • nihka
    HSOF skrev 2022-09-11 16:17:56 följande:
    Du svamlar som vanligt, men det är hör och häpna USA tillsammans med Sverige som grundade denna klimathysteri. Allt detta handlar om makt och pengar och målet med att få en världsregering och där är vi snart. 

Jag kan tipsa dig om boken/studien Rockefeller en klimatsmart historia av Jakob Nordangård som en bra bok för dig att börja med. 
    Världsregering. Ja, där är vi snart. Hahahaha! 
  • nihka
    Rataxes skrev 2024-06-10 08:00:20 följande:

Självskadebeteendet hos vissa...

I Mordor får klorofyllkommunisterna runt 20 procent. Längtar stockholmarna efter högre matpriser, fler skatter och högre hyror? Skulle man inte bara kunna ge dem det ändå utan att det ska drabba resten av landet?

Det är inte alla som klarar av det där med demokrati.
  • nihka
    Anonym (Kakbunke) skrev 2024-06-10 11:05:23 följande:
    Nåja, när det blir val till riksdagen så ser siffrorna annorlunda ut. Sanna mina ord.
    Som tur är så röstade många länder klokare än dumskallarna i Svedala.

Höger gick kraftigt framåt, SD behöll sina tre platser. Allt är väl.
    Det är bara att packa sig iväg till "förnuftligare" länder om man ogillar demokrati.
  • nihka
    KillBill skrev 2024-06-10 18:34:11 följande:
    I Sverige gick högern (regeringspartierna med SD)  kraftigt bakåt..
    SDs flopp hade enligt Åkesson inte något som helst med SD att göra: ?Konstigaste valrörelsen jag varit med om?. Åkesson tyckte inte att SD hade fått ägna sig åt med att nå ut med "sina" frågor. Vem hindrade honom, eller var det plötslig munhäfta?
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?