Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför röstar folk på Miljöpartiet?

KillBill skrev 2022-07-10 09:20:31 följande:
    Två kommentarer. 

1. Vad är ett människoliv värt för dig?
    2. Du vet väl att Stockholm har ett moderat finansborgarråd? Det är alltså moderaterna som, har tillstyrkt beloppet.
    Nu väntar vi på en bild som någon av hens kompisar ritat med någon hen känner lever upp till hens fördomar om något hen inte gillar med en solcell på huvudet Solig
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-07-09 15:31:24 följande:
    Beror ju helt på hur satiren ser ut.

Åkesson som kackerlacka med sju partier som försöker gasa ihjäl honom är nog mer smutskastning än satir.

Sedan har du förstås direkt smutskastning också - som att kalla KD-M-SD för "blåbruna", exempelvis.

Miljöpartister med vindkraftverk på hjärnan är ju en rimlig satir eftersom de så hårt investerar i "vindkraft" som svar på allt.

Den visar på hur MP, på riktigt, om än överdrivet i bilden, tror att de ska lösa alla problem.
    Och exakt VEM har postat sådana bilder på Åkesson här i tråden? Åkesson får ju till och med heta just Åkesson och inte som andra partiledare exempelvis Rööf.

Inte som svar på "allt" utan som en del av satsningarna på förnyelsebar el.

Ditt SD är ett brunstänkt parti med lång väg att gå innan de bruna ränderna har tvättats ur. Trodde du verkligen att ett helt land skulle glömma det barasådär?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-07-10 13:21:02 följande:
    Du kan nog hitta fyndig satir mot de blå-gula också.

Att kalla dem blå-bruna däremot, det är enbart smutskastning.
    Fast det är ingen som postar det här. Lyft blicken. Bara för att det är vanligt förekommande på de grumliga vatten där du brukar fiska så finns väl ingen sådan sunkig "satir"motsvarighet här från andra sidan.

Men ditt SD ÄR kontaminerat av brunt. Till och med rätt så duktigt så. Jag som borgerlig väljare vill inte ha något med SD att göra mycket på grund av brunheten. Kritiken mot det bruna är ingen kritik som kommer enbart från vänster utan är även en deal breaker inom högern. Det var till och med SDs brunhet som fick Alliansen att spricka så SDs brunhet är en faktor som spelar in rakt över blockgränsen.
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-07-10 18:01:38 följande:
    MP anser att det är en hatkampanj när de möts av fakta och motargument. Ett traditionellt använt ord för samma sak är annars demokrati. Något deras Europaparlamentariker förvisso sagt sig vilja avskaffa, om han bara fick fatta ett enda beslut.
     SD anser att det är en hatkampanj när de möts av fakta och motargument. Ett traditionellt använt ord för samma sak är annars demokrati. Något flera av deras politiker förvisso sagt sig vilja avskaffa, om de bara fick fatta ett enda beslut. Men det får de som tur inte
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-07-13 10:27:14 följande:
    Ja, det är ju sedan gammalt men låt dem hållas. Det är vad Socialdemokraterna har kvar att jobba med efter åtta misslyckade år.

Från ministrar till partiaktiva på nätet.
    Jag har märkt att konspirationsteorier är mycket vanliga inom gruppen anhängare till ditt SD. Hur kommer det sig att det är bortom din föreställningsförmåga att de som inte hejar på SD är partiaktiva inom S/vänstern?

Enbart ca 20% röstar på ditt SD och resterande 80% håller inte med dig i allt. Det måste du ha förstått, eller?
  • nihka
    Sten Berg skrev 2022-07-13 11:19:57 följande:

Borde det inte vara dags att införa bank-id när man röstar så att man kan se vem som röstat på vad och privat kan "klämma åt" de stollar som röstar på miljöpartiet? Och skulle bank-id införas så skulle förhoppningsvis inte vara många som stå för att de röstar på Greta och kompani.

Jo, åsiktsregistrering är ett populärt koncept bland anhängare till brunhögern.

Du kan ju börja här med att ange personnummer och vilket parti du röstar på
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-07-24 18:55:00 följande:

Häromdagen deltog inte MP i ett möte med EU-nämnden, skyllde på problem med uppkopplingen.
    Det visade sig att det inte var ett digitalt möte, utan ett vanligt telefonmöte som man ringer in till.

Tomte

Ring, ring!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-07-27 16:04:03 följande:
    Ja. Deras kampanj drog igång för ca en månad sedan.

Inte formellt via partiledningen men via ledarskribenter, opinionsbildare och (som exempelvis här på FL) partiaktiva.

C börjar bli mogna för partiledarbyte. Sex av tio röstar höger. det borde synas i Regeringsbildningen. 
    Hahahaha! Fler konspirationsteorier. Det är liksom omöjligt för dig att ta in att andra personer kan ha andra åsikter än dig utan att det rör sig om en partikampanj
  • nihka
    Rataxes skrev 2022-07-27 10:22:41 följande:

Såssarna gör verkligen allt för att rädda kvar klimattalibanerna i riksdagen

Vilken lycka om även C gör ett katastrofval, vilket verkar bli fallet, och byter ut sin narcisistiska partiledare och hennes högra (vänster)hand mot normala människor och åter blir ett borgerligt parti.

Som vadå?

S håller ju en lägre profil mot MP än någonsin.

Betänk. C står för Centern och det är inte alls konstigt om ett mittenparti står i mitten och kan väga åt båda håll.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2022-08-10 16:14:10 följande:

Miljöpartipolitik illustrerad:

Propaganda illustrerad.
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?