Rataxes skrev 2022-09-10 09:54:15 följande:
En del människor vill ju ha såna här politiker...
Mer desinformation inser man, det måste vara en bra politik du står bakom.
Xlr8 skrev 2022-09-09 17:58:31 följande:
Typ min sambo, hon är övertygad om att jorden kommer gå under om man ej röstar på MP. spelar ingen roll att det dom verkligen åstadkommit ger motsatt effekt. lägga ner kärnkraft för att elda med olja då det hör och häpnad elen ej räcker.
www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/har-ar-for...
Hennes argument är så svaga att dom ej är värda att bemöta.
Jorden komemr aldrig någonsin gå under utan en röd sol och expansion eller gigantisk asteroid.
Dock vad jorden kommer göra, det är att höja temperaturen för den är sjuk.
Och det har Exxons forskning berätta ska ske om man fortsätter förbränna fossilbränslen.
Men så kommer de som ska argumentera, och de komme3r alltid med svartvita påståenden, och vad man ska göra med dom vet ingen, då det är så osakligt man någonsin kan komma.
Vi har ju en klimatsak med Syrierna och när delar av landet blev obrukbara och att de var tvunga flytta in i städerna, och sen bröt kriget ut för de gjorde inga åtgärder för denna klimatfröä'ndraing.
Men även om man leker med tanke att klimatet är perfekt, så är miljöfrågan precis lika gigantiskt och delar samma saker i stort.
Så spelar liksom inte ingen roll om man förnekar forskningen som är i konsensus vem som orsakar klimatet nu och miljöfrågan försvinner inte den heller för man låtsas.
Men det är sjukligt intressant varför man har vissa som ropar ut svartvita argument och sen inbillar sig säga något.
Frågan är akut, men detta har tidsspann som extremhöger inte förstår sig på, men visst är det så något behövs göras och det har jag gjort självmant och dragit ned min konsumtion dramatiskt.
För det är det enda vettiga man kan göra, och de som sprider sin skit och överkonsumerar, vi får alla hoppas nu aldrig någonsin får barn, för det är ingen vacker present nu ger till dom.
Stora komiken är dock hur vi har Svenskar som går fossilindustrins ärenden som ledhundar.
En sak som är bra dock, jag kommer inte leva länge nog och se den riktiga misären och om inget görs.