Inlägg från: Anonym (Malta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malta)

Varför röstar folk på Miljöpartiet?

nihka skrev 2024-10-01 19:54:49 följande:
    Vad bra att du håller med mig:

Det enda SD pysslar med  är att ställa till med  problem och elände.

Märklig prioritering av M, KD och L att släppa in SD. Släpper man in SD så kan man lika gärna låta NMR få sitta
    i regeringen. 

SD och NMR är partier som man ska passa sig för.
    Nä det är inte en märklig prioritering då man tappade sina kärnväljare till M. Det som är märkligt det är att du inte förstår.

S och M la grogrunden för sverigedemokraternas framväxt. Eftersom SD är Sveriges näst största parti så är det ett tecken på att många vill ha deras politik.

Konstigt att du tycker att det är en märklig prioritering.
  • Anonym (Malta)
    nihka skrev 2024-10-01 20:44:15 följande:
    Nope. Det fanns prognoser före SD kom till världen att högerextremistiska vindar skulle blåsa genom Europa, vilket också har hänt.

Alla partier får samarbeta med precis vilka partier de vill. Det som är märkligt är att du inte förstår det.

Har du uppdaterar prognosen och skummar igenom vad som händer inom MP,V och S?

Det är lätt hänt att bli fartblind när man letar efter skit hos andra men glömmer bort att det kan finnas skit på hemmaplan. 

• Anonym (Malta)
    nihka skrev 2024-10-02 17:46:11 följande:
    Jaså, du bor inte i Sverige. Då kan jag berätta att det finns ett antal partier man kan rösta på och det står var och en fritt att välja själv. Kallas demokrati här på min hemmaplan.
    Okej då var vi där igen.
    Jag ska anstränga mig med att sjunka till din nivå. Nej jag bor inte i Sverige, den planeten jag bor på heter Mars. 

Du får gärna berätta mer om demokratin. 
  • Anonym (Malta)
    nihka skrev 2024-10-02 22:13:18 följande:
    Jepp. Konceptet med demokrati förklarar alla frågor gällande trådstartsfrågan.

Vad är det för människor som röstar på Miljöpartiet egentligen? Är det enbart anhängare av Greta Thunberg och fjollor på Södermalm som lägger sin röst på detta meningslösa parti?

Syftar du på dessa frågor?
    TS syftar på att miljöpartiet är ett meningslöst parti. Kan du svara på varför miljöpartiet är ett meningslöst parti i ett demokratiskt samhälle? 

• Anonym (Malta)
    Anonym (Miljönisse) skrev 2024-10-02 23:00:25 följande:

Jag röstar på MP för att jag älskar att vara i naturen. Älskar långa promenader i en orörd gammal skog, älskar fjällvandring, älskar att kunna stanna vid en bäck och dricka vattnet utan att bli magsjuk, älskar vildmarkens storhet, älskar djuren, älskar den iskalla vintern uppe norrbotten. Miljöpartiet är det enda parti som har som huvudfokus att skydda det jag älskar. Förstår inte varför någon har något emot ett parti som vill bevara detta. 

Jag älskar också miljön men inte partiet. 
    När jag går i min skog så är den inte orörd eftersom i min skog så finns det vindkraft.

Mina promenader blir korta.
  • Anonym (Malta)
    Anonym (Miljönisse) skrev 2024-10-03 00:06:54 följande:
    Ja den gröna omställningen går ju inte alltid hand i hand med naturen. Men den är dock också nödvändig. Men man bör ha i åtanke att den nuvarande regeringen ägnar sig mycket åt greenwashing. Förstår när miljön till förmån för den gröna omställningen när det egentligen inte är agendan. Regeringen planerar att öppna hundratals nya gruvor i Sverige som de skyller på den gröna omställningen(när det egentligen handlar om pengar) medan Miljöpartiet vill hitta lösningar där vi kan undvika alla dessa gruvor och ändå nå klimatmålen.
    Jaha, vill inte miljöpartiet att vi ska ha elbilar?

Vilka speciallösningar har miljöpartiet för att ersätta fossildrivna fordon?
  • Anonym (Malta)
    Anonym (Miljönisse) skrev 2024-10-03 01:02:17 följande:
    Elbilar är tyvärr nödvändigt och man kommer behöva utvinna grafit för att kunna tillverka dem. Jag har ingen speciell åsikt om elbilar i sig, men det regeringen gör är att skylla alla gruvöppninhar på den gröna omställningen, medan miljöpartiet trycker på att återvinna gammalt material först. Dessutom vill regeringen öppna kolgruvor som inte är nödvändiga för att nå klimatmålen. 

På tal om skog: Jag vet inte var du bor men här var jag bor är det kalhyggen precis överallt. Det kan jag tycka förstör promenaderna mer än vindkraftverk. 

Till slut. Man kan ha många åsikter om den gröna omställningen, vad som är nödvändigt och inte. Men allt är bara obildade spekulationer från vår sida. Vad jag vet är att miljöpartiets primära mål är att bevara så mycket av vår jord som möjligt. Även om det inte verkar så för dig, så är det så.

Dina kalhyggen är tysta, inte roterbara och så hör du fåglarna. 

Du har ingen speciell åsikt om elbilar men du har åsikter om gruvor.  Är tanken att återvinna gammal material för att tillverka elbilar eller går det att undvika att göra intrång  på naturen för att tillverka elbilar? 

Primära mål att bevara så mycket av vår jord som möjligt säger du, det låter fantastiskt! Förklara mer, jag blev nyfilen. 

Intressant slutsats du drog om mig, hur verkar det vara för mig? Kanske är det bara en obildad spekulation från din sida?

• Anonym (Malta)
    Anonym (Miljönisse) skrev 2024-10-03 11:51:31 följande:
    Svårt att höra fåglar där det inte finns några träd..Det går inte att inte att helt undvika att göra intrång på naturen för att skapa elbilar, men det går att minimera det enligt miljöpartiet. Men det skiter regeringen i, då deras primära mål inte är klimat eller miljö, utan pengar. 
    Ja uppenbarligen verkar det ju inte som att du tycker miljöpartiet verkar för miljön eftersom att du tog upp vindkraftverk? 

Exakt! Det går inte att inte göra intrång på naturen och du påstår att miljöpartiet vill göra så lite intrång som möjligt.

På vilket sätt vill miljöpartiet göra mindre intrång på naturen för att se till att vi ska ha fossilfria bilar så fort som möjligt? Ska gruvorna slås igen eller ska man återvinna gamla bilar?

Om dina motargument talar för att miljöpartiet verkar för miljön då har du ju rätt, men du motargumenterar inte ens,  du faller platt och försöker luska i min personliga åsikt eller vända konversationen till något annat när jag är genuint nyfiken på miljöpartiets lösningar.

När jag ställer följdfrågor på dina påståenden och jag inte får ett svar, då kan du inte förvänta dig att mitt förtroende för miljöpartiet ska öka, det är väl ganska rimligt?

• Anonym (Malta)
    nihka skrev 2024-10-03 06:52:50 följande:
    Partier som är meningslösa får inga röster, så tydligen är de inte meningslösa och kommer fortsätta finnas så länge demokrati råder och mäniskor kan rösta på dem.

Fler frågor du inte kan räkna ut svaret på själv?

Jag ställer gärna fler frågor som jag inte kan räkna ut själv. Tack, det var artigt av dig att fråga! 

Varför är det så många svenskar som är så kritiska mot miljöpartiet?

Tycker du att man bör vara kritisk mot miljöpartiet?  

Kan du motivera varför man ska lägga sin röst på miljöpartiet?

• Anonym (Malta)
    nihka skrev 2024-10-03 18:30:18 följande:
    Vilket parti är många människor INTE kritiska till?

SD är särskilt kritiska till MP för att de vet att de mest  troligt inte kan bli större än S så man satsar på att förhindra en S-regering genom att angripa deras möjliga samarbetspartners. Det är löjligt genomskinligt.

Jag ser helst en borgerlig regering men utan SD eller en mitten regering, men det gör inga partier "menigslösa".
    Det var inte svaret på min fråga, varför tror du att människor är kritiska till miljöpartiet?

SD är särskilt kritiska till MP för att SD vet att man inte kan bli större än S. På vilket sätt är det genomskinligt menar du? Som "osvensk" har jag inte lärt mig era svenska koder så du får gärna vara mer konkret.

Att M och S skulle samarbeta är förmodligen en svunnen tid. M har inte råd att samarbeta med S.
  • Anonym (Malta)
    nihka skrev 2024-10-03 23:30:09 följande:
    Jo, det var svar på din fråga. För att människor är kritiska till alla partier och vilket parti det är för den enskilde beror på sådant som den egna politiska åskådningen.

Hur är det genomskinligt? Se bara på den här trådstarten. Vari ligger "kritiken"? Finns inte tillstymmelse till verifierbar fakta utan bygger till 100% på irrationella känslor.

Samma gäller bensinpriset och att MP skulle göra bensinen dyr medan regeringen levererat en sänkning. Cirka en krona beror på regeringens åtgärder, resten på sänkta oljepriser.

www.tv4.se/artikel/6RjZnZ6hACHdy9kiGCgKgL/sa-mycket-billigare-blir-bensinen-och-dieseln-i-morgon
    Har du frågat trådstartaren varför hen är så skeptisk till miljöpartiet?
    Det kanske är du som blir triggad av att TS är skeptisk till miljöpartiets politik?

Du såg säkert konversationen med "miljönissen". Tänk dig om man är nyfiken på miljöpartiets politik och överväger att lägga sin röst där, det blir en aningen problematiskt när miljöpartiet eller miljönissen blir defensiva så fort man ställer kritiska frågor. När meningsmotståndare säger att alla andra har fel men är helt oförmögna till att besvara kritiska frågor så kanske det finns belägg att vara skeptisk till ett parti som påstå sig vara ett parti som värnar om miljön. 

Alla som försvarar miljöpartiets politik kanske skulle bemöda sig med att besvara kritiska frågor? Jag tror att det är bra om man är lite mer nyfiken på hur andra resonerar och inte utgår ifrån att TS har 100%  irrationella känslor.

Vad gör du för att undvika dina egna irrationella känslor? För saken är ju den att du också bemöter mig irrationellt när du påstår att jag inte bor i Sverige, ska jag kräva att du verifierar dina påstående med fakta eller är du också irrationell?
  • Anonym (Malta)
    nihka skrev 2024-10-04 13:03:59 följande:
    Jaha. Så orsaken till att du skriver i den här tråden är att du kanske är triggad?

Nej, jag är inte nyfiken på hur TS tänker för det finns inget logiskt tänkande i trådstarten, bara irrationella känslor. Man kan inte vara "meningsmotståndare" till någons irrationella känslor.

Jaså du bor i Sverige. Konstigt då att du inte har hört talas om att vi inte har några "meningslösa" partier utan alla får finnas för de som vill rösta på dem så länge demokrati råder.
    Mmm... intressant självbild...

Jaha, du vill alltså inte svara på om du blir triggad. För att svara på din fråga eftersom du undvek min så kan jag tala om att jag är nyfiken.

Nahä, nu påstår du att det är konstigt att jag inte har hört talats som det. 

Då ska vi se här.. Du har fiskat upp min konversation som jag hade med
    "miljönissen".
    Tänk dig att du går på en stig, på den vänstra sidan av stigen är det kalhyggen och på den högra sidan är det skog. Tror du att det skulle vara möjligt att det finns fåglar på den högra sidan av stigen? Det fanns inget logiskt tänkande hos trådstataren sa du? 
  • Anonym (Malta)
    nihka skrev 2024-10-04 15:38:52 följande:
    Varför ska jag lägga möda på dina irrelevanta och inbillningssjuka frågor om deltagarna i tråden?

Suck. Det går inga stigar längs kalhyggen. Man går in med stora skogsmaskiner som lämnar enorma spår efter sig. Det går inte att gå i dem.

Mmm... Först la du möda på att skriva till mig och sedan bemödar du dig med att ta upp ytterligare tråd  som jag hade med "miljönissen", dessutom ställer du frågan om jag har fler frågor. Jag vet faktiskt inte varför du gör det, varför lägger du möda på mina frågor?

Är bilden ett svar på logiskt tänkande? Ja, man ska inte underskatta att somliga behöver ha bildsstöd. Du vet att det är fullt möjligt att det finns en stig intill ett kalhygge och grusvägar?
  • Anonym (Malta)
    Mentat skrev 2024-10-05 12:15:22 följande:
    Suck. Det blir lättare för dig om du inte automatiskt tjafsar utan faktiskt läser mina inlägg.
    Jag tror att du behöver "konkret" fakta och mitt förslag är att du bevisar ditt påstående med en bild. Flört

Nu är diskussionen på en nivå där det handlar om prestige och tråden har helt klart tappat sin charm. 
  • Anonym (Malta)
    Rataxes skrev 2024-10-05 14:08:19 följande:

Fågellivet i det här industriområdet lär vara obefintligt.

Jag tror inte att bilden gills om du frågar dina eminenta meningsmotståndare 😂
  • Anonym (Malta)
    klyban skrev 2024-10-06 12:39:21 följande:

Påståenden utan källor det ger vi ingenting för.
    Och ett så litet område också, men allt för agendan.

Det är av vikt att förstå innehållet, annars är det slöseri med tid.
  • Anonym (Malta)
    klyban skrev 2024-10-06 14:28:32 följande:

Hur ser ens ett viltstängsel ut för örnar?
    För alla jag såg i snabbgooglingen var att de alla inte hindrade djur som kan flyga.

Och två, om de hindrar flygning, borde inte detta skörda ett gäng örnar till och när de istället flyger in i stängslet.

Du frågade hur ett viltstängsel ser ut för örnar...

Nu drar jag, nivån skrämmer mig.

• Anonym (Malta)
    Rataxes skrev 2024-10-06 15:16:17 följande:
    Hur dum får man bli? Alla med förstånd som.övergår de livsuppehållande funktionerna som att.äta och andas förstår att viltstängsel vid järnvägar hindrar djur från att bli överkörda och bli ett skafferi åt diverse rovfåglar som blir sittande proppmätta på rälsen. 

Jag klarar inte av att svara personen längre.

När man måste googla för att se hur ett viltstängsel  för örnar ser ut  och så undrar man varför man inte får ett svar, då är det något som inte står rätt till.

Dessutom frågar samma person om denne har en högre nivå än mig och undrar om det är något som jag inte förstår. Rent instinktivt ville jag svara: du kanske ska googla? Men jag lät bli för det finns en risk att personen inte förstår ironi😂

Jag ska betrakta diskussionstråden på avstånd, för allas skull så  blir det bäst så.

Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?