Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya
    Silverjenny skrev 2022-01-26 10:57:34 följande:
    Jag har bott i Asien och kan intyga att det är ett gigantiskt problem där. Folk kastar skräp omkring sig överallt, men särskilt floderna betraktas som avlopp där du kan göra dig av med dina sopor, de flyter ju iväg och försvinner. Folk går alltså till floden slänger ut sina sopor, dumpar gamla madrasser, blöjor, ja allt. Och de älskar ju sina små förpackningar med allt förpackat i plast...
    Då är det väl där insatserna borde sättas in!?
  • Tom Araya
    theotherone skrev 2022-08-10 19:06:12 följande:
    Jag vet inte vilken verklighet du lever i, men i min verklighet gillar Miljöpartiet inte kolkraft.
    De får tycka vad de vill om kolkraft, men deras energipolitik leder till ett ökat beroende av fossila bränslen och det vet de såklart om.
  • Tom Araya
    theotherone skrev 2022-08-11 00:29:09 följande:
    På vilket sätt gör den det? Kan man då lika gärna säga att de moderatledda kustkommunernas veto mot utbyggnad av havsbaserad vindkraft även detta genererar ett ökat behov av fossila bränslen?
    Nej, det kan man inte. Sol- och vindkraft kan endast komplettera i el-produktionen, inte ersätta något annat kraftslag.

Vatten- och kärnkraft samt de fossileldade alternativen är dock i stort sett ersättningsbara med varandra.

Förövrigt har även miljöpartister satt sig på tvären mot vindkraftsprojekt.
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?