Inlägg från: Anonym (Malta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malta)

Varför röstar folk på Miljöpartiet?

potatisfjollan skrev 2021-08-04 20:41:30 följande:
    Varför röstar folk på Miljöpartiet?

Miljöpartiet måste vara det absolut mest meningslösa partiet vi har i riksdagen. De fyller absolut ingen funktion överhuvudtaget. Jag hoppas de åker ur riksdagen vid nästa val. Båda deras språkrör är extremt okunniga vad gäller miljöpolitik och vid alla debatter i TV står de bara och pratar om helt orelevanta saker eller spyr galla på SD!

Vad är det för människor som röstar på Miljöpartiet egentligen? Är det enbart anhängare av Greta Thunberg och fjollor på Södermalm som lägger sin röst på detta meningslösa parti?

Många som röstar på miljöpartiet röstar p.g.a rädsla och vid rädsla handlar människan irrationellt.

För inte mådde Greta bra under sin tonårsperiod, för länge sedan såg jag en dokumentärfilm som Greda medverkade i, jag kunde tydligt se att Greta inte mådde bra. Många  av hennes tal baseras på rädsla och ångest. Hon omgavs sig av vuxna som förstärkte  hennes beteende, kort och gott så fick hon belöning som baserades på hennes rädsla.
    Tycker faktiskt lite synd om Greta.

Om vi tittar på vart Greta befinner sig idag så är hon långt ifrån rationell.

Miljöpartiet har rätt att, vi måste gå mot en grönare omställning. Kruxet är att deras förslag är svåra att ro i hamn då förslagen inte är förankrade med verkligheten.

Rätt och slätt så är miljöpartiet ett dysfunktionellt parti.
  • Anonym (Malta)
    klyban skrev 2024-09-07 12:16:19 följande:

Haha, nä!

Det är många människor som inte mår bra stundtals, dock saknar det betydelse för Gretas budskap och att vi ska lyssna på forskarna som ~95% säger att det är människan som orsakar klimatkrisen.

Vet du om att förslagen de har inte ska ske med en knäppning med fingret?
    Undrar då det är en process som tar tid, men är då ditt tag att bara för det inte går direkt, så ska man inte göra något alls?

Jag tycker att omställningen ska spegla verkligheten. Miljöpartiet och Greta för den delen driver på rädslan.

Det har tagits förhastade beslut när miljöpartiet skulle göra verkan av sina idéer. Miljöpartiet driver samhället bakåt och inte framåt.
  • Anonym (Malta)
    klyban skrev 2024-09-08 18:26:26 följande:

Det finns ingen rädsla i att berätta vad som sker och Greta har rätt och när hon säger att vi ska lyssna på forskarna.
    Rätt intressant att man försöker lägga känslor på fakta.

Men visst, skulle jag var ung idag, så skulle jag vara rädd för framtiden och vad klimatet kommer tvinga oss till, för det kommer inte alls bli roligt för dom.
    Men det är i sig inte ens nära det du säger.

Och för en annan, så inser man att vi är som en cancer och konsumerar ihjäl jorden.

Vem har tagit förhastade beslut och om vad?

Varför ens tuta i ungdomarna att man ska vara rädd? Bättre att tuta i ungdomarna att man ska vara rädd för miljöpartiet, den är berättigad. 
    Lär ungdomarna att man kan påverka och göra förändringar genom ny teknik, vi ska uppmuntra till möjligheterna. Det är inte uppmuntrande med domedagsprofetior. Titta på Greta, hon är irrationell.  

Vi ska självklart uppmärksamma att vi behöver ställa om, men inte med domedagsprofetior som gör människan irrationell.

Miljöpartiet och Socialdemokraterna förde en politik som gjorde det olönsamt för vattenfall att förse samhället med energi. Det är ren idioti att sänka en av världens bästa energisystem. Det slog hårt på enskilda företag och hushåll.

Vid omställning behövs energi och vi måste vara ett rikt land om vi ska ha råd att göra en omställning. Omställning är kostsamt och det tar tid och det måste få ta tid. 

Politiker ska vara lösningsorienterade och inte ta förhastade beslut. Det är även en god idé att förankra sina förslag med experter som klarar av riktiga kalkyleringar.

Därför har Miljöpartiet och socialdemokraterna tagit förhastade beslut. 
    Men det är typiskt sossepolitik,  skatta iväg företag som håller Sverige i rullning. 
  • Anonym (Malta)
    KillBill skrev 2024-09-08 20:50:54 följande:
    Vilket okunnigt inlägg. Den var S och MP som slopade effektskatten Detta  är den åtgärd som kraftigast har ökat lönsamheten i svensk kärnkraft de senaste åren. 

Däremot genomförde den SD-styrda (M/KD/L) regeringen vid årsskiftet en kraftig ökning avgiften för slutförvaring av kärnavfallet.  Med SD/M/KD/L går kärnkraften idag med förlust..

www.svd.se/a/eJAk44/forlust-for-karnkraften-inget-beslut-om-nybygge
    Har du tagit dig an uppdraget att förgöra dina meningsmotståndare? Det är så oppositionen arbetar nuförtiden, mycket beklagligt.

Miljöpartiet + socialdemokraterna = allt går åt helvete. 

Kalkyleringen ignorerades och försatte verken i en situation att det blev för dyrt att fortsätta. Det blev ingen succé när kraftvärmeskatten introducerades.
    Rätt och slätt en ekonomisk katastrof.

Vi måste få ett slut på verklighetsfrånvända politiker. Det är något allvarligt fel på miljöpartiet.
  • Anonym (Malta)
    klyban skrev 2024-09-08 21:53:21 följande:

Det som sker kommer döda människor, så varför ska man inte vara rädd för detta för?

Kanske om man är självmordsbenägen så kanske det inte spelar någon roll.
    Men som ung människa, så vet vi redan idag att innan dessa dör en naturlig död.
    Så är det gigantiska problem på väg.

Försöker du desinformera om varför man inte renoverade två reaktorer, är det som sker nu?
    Det gjordes pga av att man var tvungen att uppdatera säkerheten.
    Även så gigantiska förluster och en tok billig el.
    Så valde man inte renovera två reaktorer och istället försöka spara pengar och ta utrustning från dessa två reaktorer och använda till de andra två.
    Så var det detta du försökte säga om reaktorerna som inte renoverades?

Sen nummer två, vi har inget ministerstyre och vattenfall tog ett affärsmässigt beslut.
    Men du kanske har en annan tanke när ett företag blöder +30 miljarder och inte göra något alls?

Du pratar om förhastat, men ingen vet ens vad detta skulle vara.

Kanske nästa inlägg får vi reda på dvad detta är.

Och om nu det är att du inte ens visste om varför reaktorerna aldrig blev reparerade.

Så är mitt direkt råd till dig att du innan du postar tar reda på fakta, och för guds skull inte kaninhåls youtubevideos.
    Utan endast sakliga källor funkar.
    (Skriver just detta pga jag möter just detta många ggr, och inte än vet om du är nere i ett kaninhål.)
    Dock inser jag med osakliga attacker mot MP och såssarna, att det är säkert som jag tror.

KillBill skrev 2024-09-08 20:50:54 följande:
    Vilket okunnigt inlägg. Den var S och MP som slopade effektskatten Detta  är den åtgärd som kraftigast har ökat lönsamheten i svensk kärnkraft de senaste åren. 

Däremot genomförde den SD-styrda (M/KD/L) regeringen vid årsskiftet en kraftig ökning avgiften för slutförvaring av kärnavfallet.  Med SD/M/KD/L går kärnkraften idag med förlust..

www.svd.se/a/eJAk44/forlust-for-karnkraften-inget-beslut-om-nybygge

Det är vissa som har mycket stora svårigheter att ta in viss fakta, och frågan är varför tro dom att de kan låtsas bort viss fakta och sen påstå att det är tvärtom.
    Undrar vad det är om?

Total oförmåga till att se helheten och därför skall ingen förklaring ges.
  • Anonym (Malta)
    klyban skrev 2024-09-08 22:48:22 följande:

Vilken helhet pratar du om nu?
    Undrar då du glömde av att få med det i inlägget.

Eller har du redan gett upp?

Om du inte kan se till helheten att det är ineffektivt att miljöpartiet tutar i dig med domedagsprofetior så är det orimligt att spilla mer tid på dig.
    Och om du associerar detta med att ge upp så och fortfarande inte har förstått mitt budskap så anser jag att du är ett hopplöst fall. 

Jag vore lika dåraktig som miljöpartiet om jag fortsatte att ingå i en diskussion med dig. 

Det är helhetsbilden och jag vet att du inte kommer att förstå den ändå.
    Du är ett hopplöst fall och för mig är det en investering att inte fortsätta. 
  • Anonym (Malta)
    klyban skrev 2024-09-19 06:58:47 följande:
    Lär sig vad?
    Att MP har utvecklats sedan dess?
    Min magkänsla säger att du har gjort en misstolkning.
  • Anonym (Malta)

Det enda miljöpartiet pysslar med  är att ställa till med  problem och elände.

Märklig prioritering av S att släppa in MP. Släpper man in MP så kan man lika gärna  låta V få sitta
    i regeringen. 

MP och V är partier som man ska passa sig för.

• Anonym (Malta)
    nihka skrev 2024-10-01 13:32:13 följande:
    Det enda SD pysslar med  är att ställa till med  problem och elände.

Märklig prioritering av M, KD och L att släppa in SD. Släpper man in MP så kan man lika gärna låta NMR få sitta
    i regeringen. 

SD och NMR är partier som man ska passa sig för.
    Jag håller med dig! Det är bättre att NRM och vänsterpartiet samarbetar. Det skulle vara effektivt för då kommer socialdemokraterna att hålla båda partierna utanför regeringsmakten.

SD har gjort NMR besvikna och i stället försöker NRM finna tröst hos vänsterpartiet. Jag vet inte, NRM kanske känner att det finns en större samhörighet hos vänsterpartiet?

Våran sossigaste Leif GW person säger själv att man ska passa sig för miljöpartiet och vänsterpartiet.
    Han röstar på socialdemokraterna för att sossarna HAR stått för ett demokratiskt samhälle men säger också att han inte känner igen den socialdemokratin som den är idag. Farbrorn har ändå hängt med, du ska nog inte underskatta vad en gubben säger.
  • Anonym (Malta)
    klyban skrev 2024-10-01 16:58:54 följande:

Har MP röstat fram högern som gör att låginkomsttagare med lån och bostadslån får det sämre med skattelättnaden?

Och jag som sade i en annan tråd att du kunde diskutera sakligt, och så detta nonsens får vi istället.

Nä MP förde en politik som gjorde att låginkomstagare inte hade råd att köra bil eller förbruka energi när det var som kallast.

MP vill inte att höginkomsttagare ska få behålla den lön som man har slitit sig till och förväntar sig att höginkomsttagare vill betala skatter för en ideologi som inte är verklighetsförankrad. Men om MP hade läst  på om hur marknadsekonomi fungerar så kanske miljöpartiet hade varit ett välfungerande parti.
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?