Inlägg från: Anonym (Kakbunke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kakbunke)

Varför röstar folk på Miljöpartiet?

Det är bra att Alica Kakbunke tjatar hål i huvudet på folk i sin lilla reklamsnutt inför valet.
    Har man inte ledsnat innan så gör man det då.

Grattis MP och fröken kakbunke! 

• Anonym (Kakbunke)
    Rataxes skrev 2024-06-09 09:25:21 följande:
    Jag håller med Leif GW Perssons omdöme om Alice,

Man ska inte göra barnprogramledare till ministrar, särskilt inte om de talar och tänker som ett barn. 
    Kan inte annat än att hålla med.
    Skulle ju förstås se kul ut om hon gjorde Mimmibollar för att väcka gamla minnen till liv. Cool

Som det gapas och gnälls från det hållet, incidenten med stora stenar och dieselmonster är uppenbarligen glömt... "min man kör väldigt tunga stenar", ja man tackar!
    Jag var själv på plats där och då under Almedalsveckan, som jag för övrigt har besökt i stort sett alla år. Men nu har de både flyttat och kortat ner den, så i år är det högst oklart om jag ser det som värt att vara där.
  • Anonym (Kakbunke)
    KillBill skrev 2024-06-09 09:05:42 följande:
    Folket har insett att vi inte kan fortsätta med att tråla upp all fisk i östersjön och mala ner den till djurfoder (en politik som den SD-styrda M/KD/L regeringen inte gör något för att stoppa).

Därför går Miljöpartiet mot ett riktigt bra val och just nu pekar det mesta mot att Miljöpartiet kommer få dubbelt så många röster som i det senaste riksdagsvalet. 
    Man kan inte jämföra EU-val med riksdagsval, eller kan och kan, man kan jämföra grus med Mount Everst också förstås.Oskyldig
  • Anonym (Kakbunke)
    KillBill skrev 2024-06-09 12:42:46 följande:

Kul! Svenska folket har dubbelt så stort förtroende för Miljöpartiets representant som för SDs. Glad

Kan ju säga att jag kryssat en annan kandidat för SD.
    Är inte heller överförtjust i CW även om han representerar mitt parti.
  • Anonym (Kakbunke)

Jag tror för övrigt att Jonas Sjöstedt är en reko kille, synd bara att han är vänsterpartist.

• Anonym (Kakbunke)
    KillBill skrev 2024-06-10 07:39:35 följande:

Grattis Miljöpartiet till platsen som Sveriges 3:e största parti.  Att ni lyckades putta ner Sverigedemokraterna till 4:e platsen var en bedrift!

Nåja, när det blir val till riksdagen så ser siffrorna annorlunda ut. Sanna mina ord.
    Som tur är så röstade många länder klokare än dumskallarna i Svedala.

Höger gick kraftigt framåt, SD behöll sina tre platser. Allt är väl.
  • Anonym (Kakbunke)
    nihka skrev 2024-06-10 17:36:25 följande:
    Det är bara att packa sig iväg till "förnuftligare" länder om man ogillar demokrati.
    Nejdå, det blir bra nästa val. Så det är lugnt.
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?