Inlägg från: Nutid |Visa alla inlägg
  • Nutid

Varför röstar folk på Miljöpartiet?

Yrla2 skrev 2021-08-04 20:58:41 följande:

Intressant att även L har sin symptatibas främst bland högutbildade och att det är båda dessa två partier som ligger under spärren till riksdagen just nu i opinionsmätningarna.

Jag har hört att den viktigaste basen för L är lärare vet ej om det stämmer.
  • Nutid

Varför?

Naturligtvis för att de tycker att miljön är den viktigaste frågan.

Den fråga jag tycker är intressant är varför de misslyckats så, eftersom det troligen är fler som tycker att miljöfrågan är viktigt.

Själv har jag röstat en gång på MP.

Nummer upplever jag att de fokusera på mycket på symbolpolitik, är företagsovänilg och för vänster för min smak.

• Nutid
    KillBill skrev 2021-08-17 22:10:17 följande:

Ja nu är jag egentligen ingen fan av Liberalernas miljöpolitik men jag är medveten om att förbränning av plast är uselt för miljön och därför har jag minskat min konsumtion av plastprodukter som kan undvikas. Det borde du också göra. 

Jag vill nog ändå tänka att tillverka plast och sen bränna den är ett bra utnytjande av olja jämfört med att bränna den direkt.
  • Nutid
    KillBill skrev 2021-08-17 22:33:34 följande:
    Att tillverka plastpåsar av fossil olja (plastpåsar som oftast bara används 1 gång) för att sedan bränna upp produkten resulterar i stor utsläpp av växthusgaser. Vi kan inte fortsätta så.  
    Nyfiken fråga i vilken förpakning slänger du dina soppor?
  • Nutid
    AI Roboten skrev 2021-08-17 23:25:54 följande:
    Ja men precis så. Ännu bättre om man skickar upp plasten i rymden, så kan den aldrig mer orsaka CO2-utsläpp på jorden.

Så tillverka mer plast och skicka ut den i rymden istället för att bränna den.
    Du måste vara ett geni
Svar på tråden Varför röstar folk på Miljöpartiet?