Mina barn svär och säger könsord
Hej allihopa!
Jag har två söner på 7,5 och 9 år gamla. Det är två pojkar med mycket energi och egen vilja. Jag och min sambo (barnens pappa) har senaste året fått stå emot så mycket svordomar och könsord från barnen, så fort det handlar om tjat, gnäll och bråk så säger dom så oerhört elaka saker till oss, som ?fittmamma, horunge, jävla kärring, kuk osv. Såklart helt oacceptabelt. Vi har kämpat så mycket med detta, pratat med dom, berättat vad som är rätt och fel, konsekvenser osv. Nu är det som att dom inte bryr sig om att lördagsgodiset försvinner, paddan på kvällen, mobilförbud mfl. Dom kör ändå med det fula språket. Vi vet inte längre hur vi ska gå vidare, jag har noll energi och är ständigt trött. Jag blir så ledsen och frustrerad när barnen beter sig så här. Jag skäms när vi ska iväg på aktiviteter, tex träffa vänner. Är rädd för hur barnen ska bete sig. Vi har under hela deras uppväxt gått igenom det ständiga syskonbråket emellan och all tjat, gnäll och gråt (kanske mer än vad som ansetts normalt) men har ändå klarat av detta. Men just nu känns det som barnen inte har någon respekt för oss längre, dom bryr sig inte och vill bestämma om allt. Kan tillägga att vi verkligen ger våra barn mycket kärlek, beröm, kramar och försöker hitta på roliga saker med dom så ofta vi kan (oftast blir det bråk och konflikter så fort vi ska lämna huset då dom endast vill sitta hemma och spela tv-spel, padda och mobil) men vi försöker i allafall få lite omväxling i livet. Har ni några erfarenheter av det här? Tips som ni kan dela med er av? Tankar?
Hälsningar en ledsen och trött mamma