Bebis sparkar neråt
Hej alla!
Jag är gravid med första barnet i vecka 25, (24+0) idag. Sedan ungefär vecka 20 har jag känt smått flimmer/sparkar av bebis. Jag har min moderkaka i framvägg (i vecka 19 låg den ganska långt ned och nyligen fick jag veta att den ligger i navel höjd) Jag har upplevt bebis väldigt aktiv om kvällarna och nätterna. Känner sparkar till och från under dagarna. I början tyckte jag att bebisen sparkade lite överallt, allt från neråt till ofta sidan på magen. Om jag låg ner så kunde man tydligt se på vänster sidan att bebis sparkar, utanpå magen och även känna de. Men de senaste två veckorna har hon sparkat så otroligt mycket neråt mot underlivet eller väldigt långt ner under naveln. Lika aktiv som vanligt, men känns som att hon ligger i annorlunda läge nu senaste veckorna. Eftersom hon är så aktiv som hon brukar vara (vilket jag är så glad för!) så har jag inte ringt in till mödravård/förlossning då jag inte är orolig angående minskade foster rörelser. Men det börjar bli så påfrestande att få alla sparkar neråt hela tiden då det inte är de skönaste.
Kan det bara vara en period eller är det troligtvis såhär hon kommer vara placerad nu?