Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

P-piller till 15-åring pga mens

19Richie88 skrev 2021-08-03 17:40:31 följande:
    Anonym (Livia) skrev 2021-08-03 16:25:51 följande:
    Hur tänker du att kondomerna ska hjälpa med mensen..?
    Sånt här kommer nån gång i livet.. så bara ta det för vad det är.
    eller missar jag något annat i inläggen du skriver.
    Jag försöker bara att hjälpa till här.
    Ja du missar hela tiden att det INTE handlar om sex och skydd mot oänskad graviditet.,
    TS skriver upprepat i tråden och i sin TS att det handlar om JOBBIG MENS. Du vet P-Piller kan man använda för att slippa jobbig mens. 
    Du väljer ju att bara fokusera dig på och utgår från att TS dotter skall skaffa p-piller för att ha som skydd mot oönskad graviditet då hon är i åldern av att kunna ha sex med (lagligt).

Så om du vill verkligen hjälpa till så kan du börja med att uppmärksamma vad TS behöver hälp med.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Mams) skrev 2021-08-03 11:50:55 följande:

Har en 15-åring som tycker mensen är så jobbig, ont i magen och känner sig begränsad av den. Funderar på om p-piller eller minipiller är bra att börja med då? Eller är hon för ung?

Jag har inga er direkta råd mer än att bara upprepa det fina tipset du fick om att kolla med blodproppar innan tösen börjar med P-Piller.

Jag vet hur det är för din tös. Jag började med P-Piller av samma orsak som din dotter, fast jag var 14år, jobbig med mensen..  I mitt fall så var det att jag hade ont och blev konstigt trött under min mens första två dagar. P-Pillren var till hjälp för mig.

Du skall ha en eloge som ställer upp för din dotter och hjälper henne.
    Önskade att min mamma hade gjort det..
    Av henne fick jag denna hjälpen: "Ja det är så hatt ha mens man kan få ont", i nonchalant tonfall sen var de typ slut diskuterat med det.
    Tur att jag hade andra vettigare vuxna omkring mig..

Som sagt en stor eloge till dig. {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas att det hjälper din dotter med p-pillren.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden P-piller till 15-åring pga mens