• Lilant

Herregud jag är oplanerat gravid! Vad göra?

PelloBello skrev 2021-08-03 08:38:52 följande:

Oj vad sånthär är jobbigt. Jag förstår hur du känner. Känner lite lika. Är dock 35 år.

Men jag födde vårt andra barn för 3 månader sedan efter en väldigt jobbig graviditet. Förlossningen va hemsk och slutade i grad 4 bristning för mig. Har nu plussat igen och är helt kluven. Jag vill behålla, maken inte, men samtidigt Känner jag att går det? Kommer kroppen palla? Kommer psyket palla? Jag vet inte.

Oavsett så är det tidigt för oss båda, så vi hinner ju känna efter lite till. Känn i hjärtat. Vad säger ditt hjärta?

Är emot abort men vill varna dig, två täta graviditeter är ett helvete och du kommer behöva mycket hjälp och vila. Speciellt med den bristningen du fick så låter det inte som en bra idé med ett barn till just nu. Är själv 22 och födde barn vid 21 är i vecka 33 nu, fick minimalt med bristningar men underlivet har ändå tagit stryk av att bära ett till barn så tätt ( har knipit sen jag va 8 och efter min förlossning så sa barnmorskan att jag hade det starkaste knipet hon känt) skulle inte kunna tänka mig hur hemskt det skulle vara att bära ett barn efter en grad 4 du har ju inte ens läkt än
  • Lilant
    greeneyes skrev 2021-08-07 12:11:11 följande:

Grattis! Låter som att du är glad, om man förbiser chocken :)

Jag fick också förlossningsskada med första barnet, skrev självremiss till Bäckenbottencentrum för tydlig utredning och de rekommenderade planerat snitt. Det gick jättebra, och jag vill bara peppa dig att det finns alternativ efter en sfinxterruptur :)

Det löser ju iallefall hur man ska föda barnet, men det ska ju också bäras i 9 månader
Svar på tråden Herregud jag är oplanerat gravid! Vad göra?