Inlägg från: Anonym (Maja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maja)

Gravid och mitt i en separation, krisar, hur kommer man till ett beslut?

Rent spontant hade jag gjort abort om jag kände att jag inte orkade med att vara ensam med två barn, och behållit om jag kände att jag orkade det. Du kan ju absolut träffa någon ny att skaffa barn med, men statistiken är ju tydlig med att många bonusfamiljer slutar i separation. Då har du istället barn, ensamstående, med olika pappor. Bättre i så fall att du får två barn nu.

Så går mina tankar, om jag ska vara helt krass.

• Anonym (Maja)
    Anonym (Blivande ensamstående) skrev 2021-08-02 08:15:55 följande:

Ja, det där är verkligen ett skräckscenario för mig. Är så bränd efter denna resan att jag har extremt svårt att tänka mig att ge någon annan det förtroendet igen. Vår relation var bra innan vi fick barn, men då levde vi också på ett sätt som gjorde att hans brister inte riktigt syntes. Han var jättefin och engagerad under graviditeten, men när barnet föddes var det som att någon ryckte undan ridån och det blev en chock för både mig och alla andra runt omkring. Det skulle nog vara min värsta skräck att behöva gå igenom samma igen (visserligen är väl just den risken inte så stor kanske, att det blir lika illa eller vad man ska säga), och då behöva förhålla sig till två...

Vad exakt är det som hände när barnet kom? Hur gammalt är ert barn?
Svar på tråden Gravid och mitt i en separation, krisar, hur kommer man till ett beslut?