Inlägg från: Anonym (Lotta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lotta)

BF April 2022

Hej!

Jag går in i v 6 imorgon, Bf ca 15 april.

Jag har inte heller ringt MVC än, det får kanske bli i början av nästa vecka, eller lite senare ändå :) känns lite jinxigt att ringa, på något vis. Tänker ändå att jag inte behöver komma på hälsosamtal nu, utan väntar till inskrivning om några veckor. Det blir 3e barnet här.

Jag mår bra, har molvärk i magen som ibland strålar ned mot ljumskarna, lätt illamående emellanåt, men inte så farligt, och ömhet i brösten.

Längtar efter ett ultraljud för att bekräfta att allt ser bra ut, men det är ju lite tidigt för det. Tänker ni vänta på KUB eller göra privat VUL innan? :)

• Anonym (Lotta)
    Jordgubbstanten skrev 2021-08-16 19:15:43 följande:

Tyvärr gick det inte vägen för oss :( MA, ska in för cytotec imorgon för att få ut allt :(

Men åh neeej, så tråkigt! :( hur mår du? Haft några symtom som tytt på det? Håller tummarna för att det går bra imorgon.

Jag har också oro/tankar på om man skulle gå med MA, men det får väl tiden utvisa..
  • Anonym (Lotta)

Jag ringde BM idag, de hade en tid redan imorgon så jag ska på hälsosamtal då. Spännande, men tidigt, är i v 5+4 bara.

Vi kommer troligen berätta för föräldrar och syskon till helgen då vi träffar dem samtidigt. Någon enstaka vet redan. Går det fel så känns det ändå bättre att ha berättat innan än efter tänker jag.

Jag har 2 barn sedan innan, visste könet med ena, men inte med andra. Jag tycker att förlossningen där man inte visste fick lite extra spänning, men det är ju lättare att förbereda och handla om man vet, iaf om man lite steriotypt tänker blått åt en pojke och rosa/lila åt en flicka. Tror inte vi kommer kolla, men vi får se :)

• Anonym (Lotta)

Jag har fått tid för Kub-test om en månad ca, så spännande! Samtidigt lite läskigt, tänk om något inte är bra...

Jag är i v 8, har ömma bröst och daglig molvärk ned i magen. Lite illamående ibland, mest på morgonen innan frukost.

Förövrigt inga symtom. Livet rullar på, och dagarna går. Tänker ibland på vad vi behöver köpa in, och vad vi har kvar efter äldre barnen (Inte så mkt då de är i 10års åldern nu) och vad man faktiskt Inte behöver ha.

Hur mår ni? Vågar ni börja planera framåt? När tänker ni att det är okay att köpa vagn, säng, Bilstol? jag tänker ett par månader innan BF, men det känns lååångt borta :) produktionstiden är såå lååång.. ^^

• Anonym (Lotta)

Jag hänger också kvar här. Vill inte flytta in i någon fb-grupp innan Kub.

Jag fick en stor blödning m klumpar i igår, var inne på sjukhuset idag för att få kolla läget. Troligen blödning från livmodertappen, bebis låg kvar och de såg hjärtat slå. Sån lättnad. Oron tär nåt fruktansvärt på en, och är svår att släppa trots goda besked. Lider med dem som lämnat gruppen efter missfall...

Men, nu siktar jag framåt, och gläds åt att allt ändå såg bra ut. Har just konstaterat att BF blir långfredagen, en liten påskbebis <3

• Anonym (Lotta)

Hur mår ni alla? Börjar magarna synas nåt? :)

Jag har just gått in i v 14. Varit hemma sjuk sedan en vecka pga lågt blodtryck och helt matt o slut i kroppen, flåsar o får hjärtklappning av att gå upp för trappen, orkar knappt plocka ur diskmaskinen, fick sätta mig ner igår mitt i matlagningen för att inte rasa ihop. Så less på detta så usch!! Ska träffa läkare nästa v, hoppas få nån hjälp men det är väl svårt kanske.. Sover skitdåligt med sedan 3 veckor. Jag som mått så bra i början med mest molvärk o ömma bröst..

Har iaf varit på Kub och sett lilla trollet, känns skönt att det iaf såg bra ut Och visade en skuttig bebis. <3

• Anonym (Lotta)

Jag har BF 13 april, får se om de flyttar mig på RUL om ett par veckor eller om det får stå kvar :)

Jag mår bra, men har ont i fogar och höfter. Börjat m foglossningsbälte och fått övningar av sjukgymnast. Bältet är kanon på att provocera fram rörelser och sparkar från pyret, kul att ha på bara därför.. Hehe.

Har ni skaffat gravid försäkring? Vilken? :) jag har inte orkat kolla upp det, men kanske borde ta mig i kragen. Tror inte jag hade det med mina stora ungar, de är runt 10 år nu.

Svar på tråden BF April 2022