• Anonvm

Skillnad i inkomst (tjänstepension)

Shalke04 skrev 2021-07-30 23:11:58 följande:
    En annan sak är att jag är något äldre och har kommit längre i min karriär så då väljer vi att prioritera den för nå högre total inkomst. Vi är båda överens om detta även om en del av mig såklart vill vara FL jag också.
    Shalke04 skrev 2021-08-01 23:17:11 följande:
    Förstår vad du säger men tid med barnet kommer att finnas och skapas. Som uttryckt är min arbetstid flexibel vilket gör att jag kan ta barnet själv medan frun kan göra annat och få egentid också.
    Är detta ert första barn?

Jag läser lite mellan raderna här att iaf du än så länge verkar lyckligt naiv när det gäller hur mycket tid och energi det tar att ensam sköta om ett spädbarn.

Jag lovar och garanterar dig att inget, precis inget, får dig att växa som förälder som att ensam få ta huvudansvaret för barnet under en längre tid.
    Att ta hand om barnet några timmar här o där så att frun får möjlighet att smita över till grannfrun o kackla över en flaska vin nån gång då o då är inget annat än ren barnpassning.

Gör er alla en tjänst och tänk om, ta ett år med lite lägre inkomst och gå in i föräldraskapet som jämlikar.
Svar på tråden Skillnad i inkomst (tjänstepension)