Inlägg från: Anonym (Qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Qwerty)

HJÄLP, inredningstips?? Det ser så stelt och nyinflyttad ut :(

Jag skulle bytt till 120 säng, tagit bort gaveln och ställt sängen antingen i mitten helt eller under fönstret.

Upp med en fin bordslampa i fönstret ihop med några krukväxter, grönska gör allt.

Ställer du sängen under fönstret finns det plats för en möbel vid den andra väggen, kanske ett skoskåp som kan fungera som byrå. Sen kan man ha en spegel ovanför den, eller fina tavlor, och kanske lite fina prydnader/blommor/smyckeskrin.

På sängen ett överkast och någon kudde. Även om det kommer hamna på golvet kommer det kännas oerhört mer hemtrevligt ut de gånger du faktiskt bäddar.

Piedestal funkar bra som smalt sängbord.

Matta på golvet, kanske så den täcker hela rummet, eller bara sticker ut under sängen.

En kappa som gardin istället för längder.

Tänk också färg. Inte bara svart, vitt och grått.

Behöver inte bli jättedyrt om man handlar på IKEA, Rusta eller Jysk.

• Anonym (Qwerty)
    Anonym (Velig) skrev 2021-07-29 16:46:23 följande:
    Tack för många bra tips! Du har så rätt angående sängöverkast. Fast vet inte vart jag ska lägga det när det inte används. Har super tajt med förvaring här och alla garderoberna är fullsmockad. Har ställt fullt med bananlådor ovanpå köksskåpen, hade behövt 1 rum till med alla saker men hyrorna är för dyra för det.

Har en grå luddig rund matta. Skulle det kunna gå eller det passar inte in riktigt?
    Har skrivet tidigare om kanske en hängande ljusslinga över sänggaveln, kan det vara något, eller det är mest tonårsrum så har sådant?
    Jag bäddar bara vid besök, så när överkastet inte används ligger det ihopvikt längst ner på sängen men ändå så det täcker hela fotändan. Det ser faktiskt lite bäddat ut bara av en sån liten grej.

Du kan ju testa med mattan och se hur det känns. Kanske lägga den så du stiger på den när du går upp på morgonen. Mysigt under vintern.

Ljusslinga kan funka så länge det inte är en barnslig sådan. Jag tycker lysande bollar, hjärtan och sånt trams inte känns så vuxet. Men är det typ en sån man typ kan ha i trädgården med bara små lampor kan det vara fint.

Men stylar du inte till hela rummet utan bara slänger in en ljusslinga och matta, då kommer det fortfarande inte bli så mycket bättre.
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Velig) skrev 2021-07-29 17:20:27 följande:
    Passar detta?
    Jaha är rummet så pass stort? Jag skulle inte haft en så liten matta där nej.
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Velig) skrev 2021-07-29 19:05:47 följande:
    Ska kolla efter en rektangulär grå matta imorgon på rusta.. skulle ju inte kalla rummet stort hehe..
    Nä men större än det såg ut som på dom första bilderna Glad
Svar på tråden HJÄLP, inredningstips?? Det ser så stelt och nyinflyttad ut :(