Inlägg från: Anonym (Korvspad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Korvspad)

Dejta innan man kommit över någon annan?

Klart du ska dejta andra :)

• Anonym (Korvspad)
    Anonym (Helena) skrev 2021-07-28 11:32:16 följande:

Jag har ändå sagt till mina dejter att jag vill ta de väldigt lugnt. Men det verkar dom inte vilja lyssna på alls

Haha fast det är inte dom som bestämmer det! ;) Håll dina gränser bara, du vill ändå inte ha en kille som inte respekterar dem. Korta dejter dagtid funkar länge, sen utökar man med tiden.
  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (Helena) skrev 2021-07-28 12:39:38 följande:
    Men varför respekteras inte mina åsikter? Om jag säger att jag vill ta de lugnt men ändå ska han skriva o säga om att ligga o mysa o ses varje dag ändå?

Hur fan funkar dessa människor?
    Oavsett vad du säger så kommer det alltid finnas de som fortsätter försöka. Säg ifrån att sånt prat om att mysa osv känns för tidigt och att du vill lära känna en person först, kanske är det sånt som du vill reservera för någon du är i en relation med t ex. Eller hur du nu själv tänker, det är ju viktigt att det är dina egna känslor du utgår ifrån när du sätter gränser.
  • Anonym (Korvspad)

Du kan ju inleda med att du känner dig smickrad att "han" berättar att han skulle vilja mysa osv men att det gör dig obekväm att prata om sånt tills.... (ni dejtar exklusivt, är ett par, eget alternativ) och att du hellre vill att ni fortsätta lära känna varandra först, fråga vad han tänker om det.

• Anonym (Korvspad)
    Anonym (Helena) skrev 2021-07-28 12:56:55 följande:

Jag säger så men det fortsätter ändå.

Jag orkar inte med såna här människor. Det är väl stora jävla röda flaggor hela bunten

Då får du förklara för honom att du har trivts med er kontakt men eftersom han vägrar respektera att du inte vill prata om intima saker så får ni gå skilda vägar, that's it.

Förstår att det känns som att hela världen är full av svin, men det finns gott om bra killar också.

• Anonym (Korvspad)
    Anonym (Helena) skrev 2021-07-28 13:52:24 följande:

Liksom började prata med den ena .. vi pratar den dagen. Eller skriver då. Pratar lite flyktigt om att ses dagen efter lite snabbt.

När jag skriver senare på eftermiddagen dagen efter så är han nästan här redan. Har åkt i en timme liksom för att komma hit. Utan att bestämma ordentligt ju.

Nä han är nog en röd flagga

Ok, men där finns iaf utrymme för förbättring! Se till att få en tydlig plan på en gång, med nästa kille då...

Helena: Det vore trevligt att ses för en fika.
    Han: Imorgon?
    Helena: Vilken tid och plats i så fall?
    Han: Tid X och plats Y
    Helena: Jo men det passar för mig också, ses imorgon!

Tydlighet är viktigt! Jag tror han tolkade dig som att planen verkligen var att ni skulle ses, men att ni inte bokat alla detaljer. Jag skulle inte ta det för en röd flagga just där, mer att det blev ett missförstånd?
  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (Helena) skrev 2021-07-28 15:52:53 följande:

Jag kanske helt enkelt inte borde dejta alls nu då.

Jag tycker mig iaf se röda flaggor med en av dessa dejter då han vill ligga o kramas efter att setts en timme o saknar mig o vill åka på en resa med barnen redan den här veckan. OCH åker hit utan att ha bestämt tid eller nåt

Nej då, det är inte normalt som du beskriver att han håller på. Röd flagga är det väl däremot inte, vi kanske har olika syn på vad det innebär ;) Men många killar kan visa sig bra om man sätter gränser så testa det först, om inte annat kan du se det som övning!
  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (Helena) skrev 2021-07-28 18:53:28 följande:
    Det kanske ändå är för tidigt när jag tänker hela tiden på den andra o jämför allt med honom?

Inte att han ljuger o sånt men andra saker
    Nej då, men räkna inte med något vidare hållbart så här i början. Det är hälsosamt att gå vidare, och det gör du bl.a. genom att träffa andra.
Svar på tråden Dejta innan man kommit över någon annan?