Inlägg från: melinis2020 |Visa alla inlägg
  • melinis2020

Inget foster på VUL 6+1

Hej.

Var på VUL igår och där såg man bara en gulesäck. Ingen antydan till något foster. Ska på återbesök om en vecka men det känns som en evighet. Jag hamnade i chock, har nog fortfarande inte förstått det. Är det någon här som har erfarenhet av detta? Enligt henne kan jag också vara tidigare gången än jag tror men det tror jag inte då jag plussade i vecka 3+2 enl mina beräkningar så mycket tidigare än så kan man väl knappast plussa med ett vanligt hemmatest? Det känns skit. Vi försökte i ett år och nu vart det såhär..

• Svar på tråden Inget foster på VUL 6+1
  • melinis2020
    Jez20 skrev 2021-07-28 10:14:01 följande:

Alltså när jag gjorde mitt tidiga ultraljud så sa de att man kan göra det tidigast 8+0. Jag gjorde mitt 7+5 och de kunde se. Men 6+1 verkar tidigt. Förstår att det är skrämmande men jag hade inte gett upp hoppet än! Mycket kan hända på 1 vecka i det här stadiet.

Håller med dig, men hon lät inte alls särskilt positiv och sa att det inte såg 100% bra ut men att det KAN vara för tidigt för att se. Känns hemskt att gå och vänta en hel vecka :(
  • melinis2020
    Värphönan skrev 2021-07-28 10:25:34 följande:

Beklagar beskedet :( 

Beroende på utrustning så borde det synas något i v 6+1 men den kanske låg så till att det ultraljudet inte gav en rättvis bild.

Vet hur hemsk den där veckan är att vänta då jag gått igenom liknande själv vid kub. Det är okej att vara ledsen och orolig över beskedet, alla känslor är tillåtna i ett sånt läge. Håller verkligen tummarna att den lille bara gömde sig och att du får se en liten parvel i nästa vecka.

Känner mig nästan äcklad av att gå med ett (troligtvis) dött foster i magen. För mig finns det inte att vi är tidigare gångna, det är nästan en omöjlighet. Så jag är nästan hundra på missfall. Vill inte gå och vänta en vecka, vill ringa nu och boka tid så fort som möjligt för abort. Mår för dåligt för att gå och vänta.. usch. VARFÖR fattar inte kroppen att den ska börja blöda? Varför ska man behöva gå igenom en abort för att den ska fatta? Nej, fy..
  • melinis2020

Tog ett graviditetstest lite senare som var väldigt svagt positivt och för bara en vecka sen var samma test suuperstarkt. Så jag tror det är säkert att anta att det är ett MA som skett. Måste dessvärre vänta en vecka innan jag får komma in och genomföra en abort så det känns väldigt tufft. Men tack för att ni tog er tiden att svara.

• melinis2020

Visade sig att jag hade fel och likaså gravtestet. Igår skulle vi in och starta aborten men då hittade vi en liten böna med ett tickande hjärta :)

Svar på tråden Inget foster på VUL 6+1