Inlägg från: Entjejskonto |Visa alla inlägg
  • Entjejskonto

Vad var det som gjorde ont i magen!?

Jag är ganska smärttålig men detta gjorde så ont att jag trodde jag skulle svimma. Jag har ett barn sedan innan men upplevde inte detta då.. hon är 3. Nu är jag gravid i vecka 26 (25+3)

Det gjorde ont i äggstocken (tror jag) på höger sida. Smärtan var ihållande och höll i sig 30 min, därefter somnade jag (på något vis)

Magen blev inte hård utan var mjuk hela tiden

Smärtan var stilla, endast på den punkten, rörde sig inte men höll sig 30 min, kanske mer

Blev lite illamående

Bebisen sparkade som vanligt innan och efter

Någon som varit med om samma? Bör man kontakta vården?

• Svar på tråden Vad var det som gjorde ont i magen!?
  • Entjejskonto
    Anonym (S) skrev 2021-07-26 22:31:00 följande:

Bebisen sträckte väl ut benet och råkade trycka mot äggstocken. Du behöver inte ringa vården......

Men i 30 min? Känns konstigt
  • Entjejskonto
    Anonym (Ligament) skrev 2021-07-26 23:27:35 följande:

Ligament som livmodern hänger i kan göra extremt smärtsamt när det dras ut. Kan ibland hålla i sig länge och även kännas som att man har sträckt en muskel efteråt, låter som att det kan vara det. Inget farligt, jag själv tappade nästan luften och blev helt svimfärdig första gången. Känns oftast ungefär där man får ont i äggstockarna, på vänster eller höger sida.

Hej! Det låter mer troligt :)
  • Entjejskonto
    Anonym (T) skrev 2021-07-29 23:20:21 följande:

Hur har det gått TS? Var det bara den enda gången du upplevde den smärtan? 

Jag upplevde liknande i v.19, huggande skärande smärta i högersidan som gick över efter en dryg timme men sedan återkom efter kanske 12-14h. Visade sig vara blindtarmen, så om du fortsatt haft ont tycker jag helt klart du ska kontakta vården för att rådfråga om inte annat. Symptom på blindtarmsinflammation kan vara annorlunda när man är gravid än annars. 

Hej! Tack det visste jag inte, det har dock gått bra, smärtan har inte kommit tillbaka utan försvann sedan efter det tillfället! Inga övriga komplikationer :)
Svar på tråden Vad var det som gjorde ont i magen!?