Inlägg från: Anonym (Ö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ö)

Min sambo vill ha en hund, inte jag

Det kunde hon väl sagt tidigare?? Nej, jag hade aldrig gått med på hund. Då är jag hellre särbo.

• Anonym (Ö)

Eftersom du varit väldigt tydlig varje gång diskussionen kommit upp så har du inte gjort något fel alls. Hon tror väl, som så många kvinnor, att hon kan sura (och sexvägra?) tills mannen ger med sig angående hund/barn/svindyr förlovningsring. Sen blir det pannkaka av alltihop.

• Anonym (Ö)
    Dexter dot com skrev 2021-07-27 06:08:27 följande:

Skönt att ni nu är överens om att inte skaffa hund . Men tror du att en innekatt hårar och grisar mindre än en hund? En innekatt kräver ju också väldigt mycket sällskap, aktivering och ansvar och idag rekommenderas ju att man alltid tar 2 kattungar om man inte tex jobbar konstant hemma så katten har sällskap.

Enorm skillnad på innekatt och hund! Vi har en innekatt, hon hårar som tusan men ska bara ha mat ett par gånger per dag och det från lådan öser vi över i toaletten och spolar ner.

TS, jag skulle rekommendera att ni skaffar en vuxen katt från ett katthem om ni ska ha inomhus. Då är den redan "förstörd". Har ni inte barn så är det en bra miljö för en katt med dåliga erfarenheter.
Svar på tråden Min sambo vill ha en hund, inte jag