Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Min sambo vill ha en hund, inte jag

Jag gillar hundar och katter. Är uppvuxen med hundar och har haft husdjur som vuxen.

Men jag förstår dig (men har svårare att förstå henne, ett husdjur ska vara välkommet av båda och även fungera som man bor och lever). Eftersom det är precis som du beskriver, hårigt, smutsigt och man blir bunden.

Jag kanske, kanske kan tänka mig hund när jag blir pensionär. Men endast om sambon också vill, utan övertalning. Katt blir det inte eftersom jag inte vill ha en innekatt och vi bor så att ha en katt som kan gå ut och in inte är möjligt.

• sextiotalist

Och en sak till. Ska man idag skaffa hund så är det svindyrt och långa väntetider om man vill köpa från en seriös uppfödare.

Räkna med minst 10-15 0000 kronor.

• sextiotalist
    Paradisee skrev 2021-07-26 07:50:45 följande:

Varför har det blivit så? Gäller det alla hundar? Hur långa väntetider är det egentligen?

Det är pandemin.

Detta har tagits upp flera gånger i media. Bla så ökningen av smuggelhundar också har ökat det här senaste året
  • sextiotalist
    Anonym (Niklas) skrev 2021-07-26 07:39:24 följande:

Det är ingenting mot vad ett barn kostar i längden. 

Människor med barn blir i större utsträckning sjuka, både psykiskt och fysiskt. 

Människor med hund blir friskare och lyckligare. 

Bara googla.. 

Jag har inte jämfört barn och hund, utan konstaterat att det är dyrt att skaffa hund i dag.
  • sextiotalist
    Anonym (Nej) skrev 2021-07-26 18:43:53 följande:

Ni kan sluta spekulera huruvida jag och min sambo kommer att fortsätta förhållandet eller ej. Vi ska inte göra slut och vi ska inte vara särbos.

Det blir ingen hund och hon vill inte lämna förhållandet. Däremot ska vi kanske skaffa en katt lite senare.

Kan det vara så att, när hon bodde själv hade hon inte ekonomi och möjlighet att ha hund?

Nu när förutsättningarna fanns så blev det mer aktuellt.

Bra att hon backade. Det är så viktigt för djurets mående att båda vill ha hund
Svar på tråden Min sambo vill ha en hund, inte jag