Ignoramus skrev 2021-07-26 08:36:12 följande:
Ja, avkall på hela min person. Förutom att förlusten av den där totala, konstanta, oersättliga, villkorslösa kärleken i mitt liv skulle kännas som ett slag i magen hundra gånger om dagen, så skulle:
- min dagliga motion gå från en mil till typ 300 steg
- hela min umgängeskrets gå förlorad och inte ersättas av någon ny
- jag inte längre kunna utföra det absolut roligaste jag vet, att träna och tävla
- mitt andrum försvinna, jag har ett väldigt stort ensamhetsbehov
Så nä, skulle min partner säga tvärnej till hundar så hade förhållandet inte fungerat. Jag behöver hundar för att fungera som människa. För att ta det i dina termer så hade du kunnat vara tillsammans med någon som, samma dag ni flyttade ihop, sa: ?just det, det blir inget mer sex. Nej här tänker jag inte kompromissa något, det är bara så??
Utgöra hela din person av sex?
Räcker inte den kärlek du får av din partner och andra människor så ja, då får du väl göra slut. Skulle aldrig vara tillsammans med någon som resonerade som dig. Om en hund är viktigare än mig så vill jag inte vara med snubben.
Motionera kan man göra hur mycket man vill även om man ej äger en hund. Handlar om hur dedikerad du är.
På vilket sätt går hela din umgängeskrets förlorad om du ej har en hund? Kan ni inte umgås om du inte äger en hund? Låter väldigt märkligt.
Träna och tävla kan man göra utan en hund. Hur försvinner andrummet om du inte har en hund? Då blir det ju snarare så att du får ännu mer ensamhet.
Om man inte kan leva utan en hund i sitt liv så kanske man inte ska bli tillsammans med någon som inte vill ha hund. Då ska man först och främst jobba på sig själv så att man kan se en mening med livet även om man inte har en hund närvarande. Låter ganska destruktivt att enbart leva för hundar och inte kunna fungera annars. Sedan kan man då söka sig till likasinnade personer, alternativt vara singel.
Nej, jag hade inte flyttat ihop med någon som inte skulle vilja fortsätta ha sex. Vilken urbota korkad jämförelse. Det är ju något som hör till förhållandet, vilket inte en hund gör. Förstår du inte varför det är en korkad jämförelse så bör du nog tänka till ordentligt. Jämför du att plötsligt sluta ha sex i ett förhållande med att inte få skaffa en hund? Herregud..
Om ts sambo inte kan leva utan hundar så skulle hon ju ha skaffat en hund för länge sedan och inte flyttat ihop med en man som inte vill ha hund. Det är inte så att ts sambo hade en hund som ts tvingade henne att sälja för att de skulle kunna flytta ihop..
Nej, hela min person utgörs inte av sex. Så illa är det inte, tack och lov. Hur är den frågan relevant i den här diskussionen?