knyttets skrev 2021-08-12 08:00:26 följande:
Idag började jag blöda några dagar innan bim, men det var väntat då det är första "riktiga" mensen. Känns verkligen surt fast jag vet att det är så otroligt få som lyckas på första försöket. Nåjaa, det är bara att vänta ut och försöka igen. Fördelen med en kort menscykel är ju att man ganska snabbt får prova på igen.
Angående vaccin så fick jag min andra dos redan i juli då jag jobbar inom vården. Kollade upp angående graviditet och de sa att det inte är något hinder för att börja på. Men naturligt har det gått de där två månaderna ändå. Slutade med mina p-piller i juli och fick den första blödningen som vanligt och nu första riktiga mensen inom ramen för vad som är "normalt", så tror inte det har påverkat min cykel.
Hade svårt att fånga ägglossningen på stickor senast, men tänkte försöka denna cykel igen. Borde jag kanske ändå tempa parallellt?
Tråkigt att det inte blev något, men som du säger så är det ju ovanligt att det blir till på första försöket. Det är ju jättebra att mensen är igång som vanligt iaf, då blir det lättare för dig att följa cykel och ägglossning :) stort lycka till, snart är det ju ägglossning igen! Jag börjar ta äl-test på lördag. Att ta tempen är väl inte fel, om det känns tryggt för dig? Tycker att man får använda precis så mycket eller lite hjälpmedel man vill! Det är liksom inte onödigt om det får en att känna sig bättre. Jag tyckte det var bra att ta två sorters äl-test förra månaden t.ex, vilket säkert många tycker låter galet. Men det var mest för att jag ville kunna testa både morgon och eftermiddag och få koll på hur det hela fungerar. Kanske bara blir clearblue nu dock, eller kanske båda sorter när det verkligen närmar sig.