• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • LJM91

Underbart att graviditeten sitter där den sna Fyrklöverns, måste ha varit en otrolig lättnad <3 håller såklart tummarna stenhårt för att nästa ultraljud går lika bra, låter ju verkligen lovande att ni eventuellt kunde ana hjärtats rörelser redan nu!

Sophie, spännande att det alldeles snart är dags för behandlingsstart för er! Hur känns det? Skönt att ni slapp vänta så länge som du trodde att ni skulle få vänta.

Dalarna, förstår att du blev orolig av bruna flytningar och att du googlar en massa. Det är ju vanligt med små blödningar i början av en graviditet utan att det behöver betyda missfall. Hoppas verkligen att det bara var något blodkärl eller livmodertappen som blödde lite <3 har det kommit mer sedan igår?

Nu närmar sig BIM för mig och under veckan har jag givetvis hunnit bygga upp en massa förhoppningar. Började kissa jätteofta under några dagar och var till och med uppe två gånger för att kissa natten mellan onsdag och torsdag. Är i princip aldrig uppe på toa på nätterna annars. I torsdags kände jag mig också helt oförklarligt förbannad på min sambo, kände bara snälla kan du sluta vara SÅ jobbig, utan att den stackaren hade gjort något jobbigt alls. Känner dock inte av varken irritationen eller kissnödigheten längre, och brösten har börjat ömma så smått så hoppet jag kände i veckan har i princip försvunnit igen. BIM på tisdag eller onsdag och det känns exakt som det brukar ett par dagar innan mensen. Fan alltså..

• Dalarna91

Ljm; kom inget mer flytning igår. 
    Så tråkigt att du känner av mens symtom :( 
    Vill komma och ge dig en stor kram.

• Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2023-01-21 13:33:54 följande:
    Jaa verkligen! Känner mig så hoppfull just nu <3
    Tycker du gör rätt i att försöka ignorera dom. Förlåt om du redan skrivit men när skulle du på UL? 
    En gammal kollega gjorde ivf pga hennes sambo hade knappt några spermier. Och dom blev gravida på första försöket. Så hoppas det händer dig också :)
  • Nellygirl93

Hakar på här!

Försöker bli gravid med första, efter 1073373993 år av preventivmedel och en kropp som fortfarande försöker anpassa sig 😂 

• Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2023-01-21 13:43:41 följande:
    Ingen fara! Det blir lite rörigt med att hålla koll på alla.
    Barnmorskan skickade remiss i onsdags. Jag har inte fått tid än men hon skulle skriva snabb tid pga oro.
    Som har blivit värre nu. Hade lite bruna flytning på papperet idag. Så nu är det mycket googlade. 
    Men skönt med snabb tid. Då håller vi alla tummarna för dig att allt ser bra ut. Gud förstår stressen med brun flytning, kan vara helt normalt som LJM säger, speciellt som den verkar ha upphört nu :)
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2023-01-21 23:21:14 följande:

Underbart att höra! :D Jag är också förväntansfull och taggad för er skull! Tänk att det händer snart :D håll oss uppdaterade med hur det går med alla behandlingar :) 

Ska hålla er uppdaterade hela vägen <3 tack!
  • Sophiee92

LJM, fan då... :( Förstår precis hur du känner dig. Vill precis som Dalarna komma och ge dig en stor kram <3 Du får tänka att om inte denna månad så kommer det snart att bli er tur ändå

• Sophiee92
    Nellygirl93 skrev 2023-01-22 11:53:20 följande:

Hakar på här!

Försöker bli gravid med första, efter 1073373993 år av preventivmedel och en kropp som fortfarande försöker anpassa sig 😂 

Hej! Låter som du är i startfasen av att påbörja era barnförsök? Vi alla här har försökt i mer än 1,5 år så vi är i en lite annorlunda fas hehe... 
  • Fyrklöverns

Tack LJM <3 det kändes som en lättnad att se en graviditet på rätt plats för en gångs skull. 

Det låter lite konstigt att du kissade så ofta, får ändå hålla tummarna för dig trots att du känner av symtom som innan mensen ska komma. Kan tillägga att jag kände samma och kan än idag känna som att mensen ska komma närsomhelst. Med ömma bröst och spänningar i livmodern. Jag håller en extra tumme som sagt :) 

• Nellygirl93

Sophiee92: 

Nja jag slutade med prev i juni och har försökt sen dess, stod i beskrivningen att man själv fick avgöra hur lång ?lång tid? är 😊 7-8 månader anser jag vara rimligt eller? 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?