Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Sophiee92 skrev 2021-09-05 16:18:35 följande:

Vad otroligt tråkigt att höra :( och jobbigt att det inte gick att upptäcka på ultraljudet där i v. 7. Kan inte ens föreställa mig... Otroligt ändå att du kunde känna att graviditeten kändes konstig, antar att man lär känna sin kropp ganska väl efter två tidigare graviditeter. Vad skönt att din ägglossning kom igång så fort iaf och att ni nu kan börja planera och fokusera på en ny graviditet :) Så spännande att följa dig och alla andra här inne.

Åh men det låter ju väldigt hoppfullt! Länge tänkte jag faktiskt att jag kanske inte kunde bli gravid pga att jag aldrig varit det innan, fick eventuellt ett tidigt missfall för några år sedan men det kunde jag aldrig få bekräftat. Känner mig lugnare idag dock kring att lyckas bli gravis. Försöker tänka att jag ju litar på min kropp och att det kommer lösa sig nu när vi väl börjat själva processen. Tack igen för din pepp :)

Ja man lär verkligen känna sin kropp helt klart. Allt blir så mycket tydligare med tiden också känner jag.

Ja jag tycker också det kändes skönt. Vi får se hur detta blir nu. Om det tar sig. Skulle vara väldigt skönt faktiskt och jag har inte helt räknat bort det. Vi får helt enkelt se vad testen framåt nästa helg säger. Svårt dock att inte missbruka gravtest hela veckan. Tur jag köpte mer som kom i torsdags. Hahaha.

Ja man får nog bara lita på sin kropp och hoppas på det bästa. Dumt att oroa sig i onödan men ändå gör man ju det. Jag brukar tänka att i värsta fall har man vart glad i onödan. Känns ju inte allt för hemskt.
  • hurtänktedunu
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-05 17:10:13 följande:

Som många skrivit angående svaga test, man kan ju få vara försiktigt positiv :) hoppfull, men ändå beredd på att kanske det inte blir.

Jag kände mig rätt ledsen när jag tog negativa test innan mensen, nu vet jag att jag blir det så ska försöka hålla mig från det. Jag hade nog blivit ledsen också om det först såg ut som streck och sedan inte var något nästa dag. Men jag hoppas dina streck ska bli starkare och att det blir ett plus :)

Tycker det är så skönt att ha er här, veta att jag ju inte är ensam. <3

Ja men precis så. Men i värsta fall är man glad i onödan haha. Nej men ska se hur det utvecklar sig under veckan. Jag vågar nästan inte ens säga det högt men jag tror att det tagit sig. Vi får helt enkelt se. Får drömma vidare lite.

Ja det är verkligen skönt med en grupp som förstår ens egenheter. Hahaha. Man blir ju som besatt
  • hurtänktedunu
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-05 18:51:31 följande:

Jättefin inställning tycker jag :) du har ändå känt dig glad även om det skulle bli en besvikelse sen. Jag hoppas att det tagit sig!

Ja precis, jag var väldigt besatt. Tack och lov har jag faktiskt lyckats uppehålla mig lite med annat några dagar nu. Vi är som jag berättat tidigare mitt i en flytt och det är mycket på jobbet, så på sätt och vis är det ju bra. Jag är så glad att jag har min sambo, min familj, den fina lägenheten och min bästa vän. Inte för att det är tillräckligt, men det är ändå så fint. Jag har allt det medan jag väntar, försöker tänka så. Det finns ju de som är singlar och försöker bli med barn, som kanske känner sig väldigt ensamma.

Ja men exakt så. Det är lite så man får leva.

Jag försöker uppehålla mig så mycket det går för att inte tänka.

Jag håller helt med dig man måste vara tacksam för det man har så är det ju bara. Men jag tror att man ibland glömmer bort det. Kan du prata med din bästa vän om det här som är nu?

Vi har ju ett väldigt stort hus som det alltid finns något att pyssla med så vill man underhålla sig så är det guld. Gräsmattan har behövt klippas i flera veckor men det ignorerar jag. Hahaha. Men jag och min man spelar också mycket padel och det skingrar tankarna bra. Då tänker man bara på poäng och att träffa bollen. Plus att det är sjukt beroendeframkallande. Sen är jag med i en ideell förening med massa grymma tjejer där det handlar om öppenhet och att finnas där för varandra och lyfta varandra så det känns riktigt bra. Man har alltid stöd någonstans.

Sen barnens alla aktiviteter tar ju tid så jag hoppas man slipper tänka. Nästa vecka känns som den kommer snigla fram men ja vi får se.

På tal om besatt så funderar jag på att ta ett test till nu. Hahahaha. Har inte kissat på 6 timmar. Kanske kan visa något.
  • hurtänktedunu
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-05 19:37:18 följande:

Så härligt med ett stort hus och en stor familj :) riktigt bra med aktiviteter också. Ska kanske försöka komma igång med att jogga igen. Ska väga mig om ett par dagar för väger mig inte precis innan eller under mensen, för vet att jag samlar på mig så mycket vätska. Försöker ju gå ner så mycket som möjligt innan graviditeten. Det är ju lite av ett projekt.

Jag kan prata med min bästa vän när det känns svårt och hon förstår ju min känsla. Samtidigt gick det snabbt och bra när hon blev gravid så jag blir förstås lite avundsjuk, fastän hon förtjänar allt fint man kan få!

Jag tycker du ska ta testet, hade varit så kul att få se ett positivt resultat :) jag kan ju inte testa nu, är i slutet av mensen. Mensen har förresten förändrats sen jag tog ut spiralen, den är inte som den var före spiralen heller. Numera är det en dag som är fruktansvärd, med smärta och normalkraftig blödning. Den kommer igång nästan med en gång. Sen efter en dag går det väldigt snabbt, då minskar blödningen jättemycket och smärtan försvinner. Förut var det mycket mer utdraget. Förstår inte varför det blir så, kopparspiral ska väl inte påverka?

Ja det är skönt men mycket jobb som sagt. Vi köpte det för 2 år sedan och har knappt gjort annat än renovera. Men det blir bra till slut.

Ja det tycker jag absolut om du tycker det är kul. Är ju skönt att röra lite på kroppen också. I alla fall jag blir väldigt pigg av det. Hade en väldigt lång arbetsdag som krävde mycket energi förra veckan men ändå orkade jag spela 2 timmar efter jobbet.

Ja jag försöker inte väga mig alls om jag ska vara ärlig. Jag har vart underviktig hela mitt liv och har liksom blivit van med det. Nu är jag normalviktig men det känns ju ändå som mer eftersom jag är van att väga mindre. Men det där med vikt är verkligen ett ämne för sig. Aldrig lätt liksom. Dick Aldrig tänkt på att man samlar på sig vid mens. Man lär sig något nytt varje dag.

Förstår att det är jobbigt när det gick så lätt för henne. Men du får verkligen tro på att din tid kommer. Det här med graviditet är ju också en sån sak som rör upp mycket känslor. Och man kan ju känna två helt olika saker också. Tänker som du unnar henne men ändå jobbigt liksom. Helt normalt även om det inte känns så kanske.

Jag ska smita ner och testa när sonen somnat. Haha.

Jag tror inte att den ska det egentligen men kopparspiralen verkar vara lite lurig. Jobbigt att ha så ont men skönt det bara är en dag i alla fall och sen blir bättre.
  • hurtänktedunu
    Chilins skrev 2021-09-05 20:06:26 följande:

Jag ser ju att det är några som plussat - stort grattis till er!! Jag har en fundering för er som är gravida nu eller som varit gravida tidigare, det är mitt första försök med bebis nu så jag har ju ingen koll.. vi prickade ägglossning några dagar före och samma dag som glad gubbe på clearblue förra veckan och beräknad mens är 14/9 så ännu ett tag bort. Ikväll har jag en molande värk i nedre delen av magen. Litegrann. Knappt märkbart men ändå är den där. Jag undrar om man kan märka av en eventuell graviditet såhär snabbt? Vad har ni haft för symptom som tidigast? Jag har inga känningar i brösten eller så, enbart molande värk i nedre delen av magen. Ett plus vore nästan osannolikt för mig känns det som, jag är så beredd på att det inte kommer ta sig på första försöket men man vet ju verkligen aldrig..

Absolut. Jag fick molande värk en vecka innan båda senaste graviditeterna. Så det kan vara tidigt.
  • hurtänktedunu
    Semlan3 skrev 2021-09-05 20:26:10 följande:

Ni som varit eller är gravida, när plussade ni? Har aldrig testat förrän mensen uteblivit. Men nu kliar det i testfingrarna. Imorgon är det en vecka sedan äl, bim - 7 imorgon då. Har beställt hem lite tidiga tester som jag ev ska ta i slutet på nästa vecka. Vi hann ju försöka innan vi fick beskedet av läkaren om det eventuellt ärftliga kromosomfelet vårt barn hade. Så vet liksom inte om jag kommer bli glad eller ledsen om jag är gravid eller om jag inte är det.

Nu sist plussade jag väldigt svagt på bim-7 och gången innan det väldigt svagt på bim-5. Så visst det går men skulle nog vänta till kanske bim-4 så Mn kanske slipper fundera så mycket. Men jag själv är inte bättre. Testar tidigt. Haha.
  • hurtänktedunu
    Chilins skrev 2021-09-05 21:01:02 följande:

Åh!! Det låter ju väldigt hoppfullt:) det känns som sagt alldeles för tidigt med mensvärk?

Ja absolut det tycker jag. Jag har haft molande värk nu sedan 4 dagar tillbaka and still going strong men har inte bim förrän söndag. Så vi får se om det blev något
  • hurtänktedunu
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-05 21:10:11 följande:

Jobbigt att behöva renovera så mycket! Men kul att det blir så fint :) jo jag mår bra av att motionera. För mig mycket i jobbet och gillar att promenera med. Man måste ju absolut inte väga sig. Jag blir bara nojig när jag läser att även lite övervikt är dåligt vid graviditet. Har några kg som sagt. Väldigt jobbigt med vikt tycker jag. Har haft ätstörningar tidigare och det känns jobbigt fortfarande ibland.

Ja jag försöker acceptera känslor som avundsjuka t.ex. Och självklart är glad för hennes skull samtidigt. Spännande att du ska testa, du får uppdatera hur det går :)

Ja man får göra sitt bästa helt enkelt. Mer kan man inte görs.

Jag testade men visade inget. Men var ju dessutom 7 dagar innan så man ska nog inte ha för höga förhoppningar än. Men jag tänkte testa igen kanske på onsdag eller något. Om jag kan hålla mig. Hahaha. Det var ju det där också. Så svårt. Men har ordentligt med molvärk i ryggen idag så vi får se. Kände lite i brösten i morse också. Så hoppet lever
  • hurtänktedunu
    Sophiee92 skrev 2021-09-05 22:15:14 följande:

Förstår dig, jag kommer nog inte heller kunna hålla mig från att ta ett test... Tog du ett "testa tidigt" test? Vore ju helt fantastiskt om ni fick ett pluss nu såhär snabbt, håller verkligen tummarna!

Känner verkligen igen mig i alla gravidsymptom... Har haft en stundtals molande, stundtals huggande smärta i nedre magen och ut mot sidorna, är förmodligen bara jag som inbillar mig eller väldigt tidig mensvärk men man kan ju bara inte låta bli att låta tankarna vandra iväg till en graviditet. Låter som vi är många här i tråden som delar liknande symptom just nu :P

Jag tog rfsu testa ofta tror jag dom heter. Röda stickor. Gud vad jag skulle vilja spola fram några dagar nu. Haha. Till torsdag i alla fall. Vi får hoppas denna vecka går snabbt. Men det brukar dom ju göra. Men men.

Vi får väl se om jag inbillar mig eller inte. Känns verkligen som man läser in allt nu. Men både spännande och jobbigt på samma gång. Speciellt i och med att jag skulle vart i v15 nu så känns det ju ännu segare helt klart.
  • hurtänktedunu
    Avokado92 skrev 2021-09-06 10:06:18 följande:

När jag blev gravid i somras så fick jag förmodligen en nidblödning, för jag hade som en superljus rosa flytning några dagar efter äl. Jag skrev dagbok under tiden och hade skrivit ?jaha blev inget denna månad, hade en superlight mellanblödning nu?. Sen kom tröttheten jättesnabbt för mig - innan bim. Jag somnade sittandes haha. Tyvärr gick det ju inte vägen för mig - men tänkte ändå att jag kunde dela mina symptom. Ett tips är att skriva dagbok med datum, så kan man dela med sig till kompisar eller i såna här forum! :D

Är det någon annan som erfarenheter av missfall? Jag har inte fått mens sedan mitt missfall (startade 7 aug), men min kropp är verkligen konstig. Sen jag hade ägglossning har jag haft bruna flytningar, rätt så rikliga. Det är inte en nidblödning då det nu hållit på sedan typ 28 augusti. Men det är inte som mens heller. Någon som haft liknande? Har läst att kroppen kan bete sig underligt såhär efter ett missfall. Den kanske kommer ?i fas? efter en riktig mens. Jag trodde först att det var en mens som började, men den drar liksom aldrig igång på riktigt - haha om ni fattar.

Ja det är ju svårt att veta hur kroppen reagerar efter ett missfall. Jag genomgick ett ma 13 augusti och jag tror jag fick äl 29 augusti men inte helt säker. Men man vet ju inte om kroppen ställer in sig direkt eller om man får avvakta. Om min kropp kör som vanligt skulle jag få mens fredag eller söndag så jag får nog vänta och se. Har ni försökt igen sedan ditt mf?
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?