Meemelie skrev 2021-08-01 22:01:36 följande:
Ingen aning om hur tidigt man börjar må illa. Har bara varit gravid en gång och då mådde jag inte illa alls så det är nog väldigt olika. Hade nog överhuvudtaget inga gravidsymptom tidigt, det enda var lite tröttare än vanligt och något som kändes som mensvärk. Men detta först efter några veckor. Har aldrig vågat testa med testa tidigt-test, känns som att så många får negativt för att det är så tidigt, så vill liksom inte bli besviken (eller så är jag för snål för att lägga pengar på test?). Däremot ska jag nog börja äta rosenrot-tabletter igen snart. Gjorde det innan jag plussade förra gången. Kanske inte var pga tabletterna men inbillar mig det då det var det enda jag gjorde annorlunda den gången det lyckades :)
Jag har inte tagit sånt testa tidigt förut, men vill gärna veta säkert att jag inte är gravid nu när jag snart ska ta vaccindos 2. Ska ta ett till vanligt test sen OM inte mensen kommer innan jag ska ta sprutan. :) har faktiskt ombokat till tidigare tid, så tar vaccinet redan på söndag. Skönt att få det gjort!
Hade inte hört talas om rosenrot förut, googlade lite. Verkar som något bra. :) jag ska prova det om det går några försök och det inte blir något tror jag.