Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Jag tror inte heller risken är så stor, hoppas att du kan släppa oron :)
Jag tror inte heller risken är så stor, hoppas att du kan släppa oron :)
Hej alla,
Ville bara dela några tankar med er. Känns så skönt att vi har ett sånt här forum där vi kan dela allt och lite till kring våra försök att få barn. Jag har inte skrivit något på väldigt länge men är inne här varje dag och läser era inlägg :) det är verkligen tröstande att kunna se att det finns så många fler med samma tankar och erfarenheter som än själv.
Jag och min man är inne på vårt tredje försök nu. Han har ett barn sen innan och jag har läääänge uttryckt min längtan till att Vi ska börja försöka få ett barn tillsammans. Han tyckte i mer än 2 år att jag "tjatade" och tillslut satte han själv startdatumet till hösten 2021. Så nu är vi äntligen här! Tyvärr går jag också ibland i tankar att "vi skulle börjat tidigare..." och "tänk om det är något fel på mig...", men försöker verkligen till det yttersta att skjuta undan dom tankarna just nu då det ju faktiskt inte finns något att oroa sig för i stunden. Som många av er redan skrivit här så finns alltid IVF och så skulle behövas. Tror att allt löser sig tillslut på något vis.
Jo, häromdagen var jag inne i "den stora Rosenrots tråden" och läste så många solskenshistoria att jag kände att jag bara måste prova detta jag med. Ge min ägglossning en liten skjuts liksom. Börjar nu när mensen kommer (om jag inte är gravid). Får se om det gör något skillnad!
Tror denna frågan har kommit upp i gruppen tidigare och det är säkert helt normalt men när jag och min sambo och sex och han kommer i mig så känns det som att all sperma åker ut? Sorry för TMI men direkt jag ställer mig och så åker allt ut på golvet känns det som blir liksom en stor pöl haha?? Kan inte minnas att det blivit så med tidigare sex partners men man kanske inte tänkte på det på samma sätt då?
Det går inte ens beskriva den känslan. Såg 'var fan är storken' igår och när Maria och Lennart bryter ihop efter graviditetstestet i sista avsnittet och Maria gråter "dumma dumma kropp" så bara klickar det för mig. Vartenda cell i kroppen gör ont av att höra det för man har känt den smärtan så många gånger själv. Hela ens värld går under på några få sekunder.
Har fått spottings nu så mensen kommer nog komma punktligt som vanligt. Helt sjukt hur man tror varje månad att det kanske har lyckats för att sen bli så besviken.
Hej alla, det va längesen jag skrev nu men jag läser era inlägg !
Jag har en fråga om ägglossning....enligt app skulle den varit igår utefter min cykel som den registrerat...Men jag har inte ens ägglossnings flytningar ännu ...är det ens möjligt att ha oregelbunden ägglossning? Någon som vet?
Det här inlägget tyckte jag kändes tröstande.
fridagro.blogspot.com/2013/06/oppet-brev-till-dig-som-vill-bli-gravid.html
jag läste just att så var fallet men eftersom jag endast fått maximal en gång tidigare och då blev gravid vill jag gärna tro att det är ett positivt tecken. En remiss är skickad till kvinnoklinken för utredning för PCO så tids nog får jag väl någon form av svar vad som är ?fel?. Men just nu ville jag mest kolla av om man kan ha ägglossning utan tydliga symptom så som vattniga flytningar. Men tiden får väl utvisa även det hehe
Hejsan allihopa! Jag har varit tyst här nu ett tag, men är inne och läser varje dag hur det går för er och blir alltid jätteglad när jag läser om ett plus. Jag känner jättemycket med er som kämpar på - men er tid kommer också.
Sist jag skrev så hade jag precis fått blödningar strax efter mitt plus. De har fortsatt lite till och från, så har fått rådet av bm att ta det lugnt och inte röra för mycket på mig - inte lätt då vi precis flyttat och jag brukar löpträna. Jag hade ju ett mf precis innan jag blev gravid så är jättenojig för ma nu - men helt omöjligt att få tid för vul, har ringt runt till alla privata kliniker här i Stockholm. En av klinikerna skrattade bara och sa - ja det finns tid i januari 2022, kul -.- så jag har helt enkelt bara fått acceptera att jag får inget veta fram till vecka 12 då jag ska göra kub, är i vecka 8 nu. Håller tummarna för att den lille lever där i och att mina blödningar jag haft av och till inte innebär det värsta. Jag vet inte om ni vill ha en update från mig, förstår att det kan sticka i ögonen - då håller jag mig till att läsa om er istället :)
I övrigt är mina symptom helt annorlunda den här graviditeten jämfört med den förra när jag fick mf. Så jag håller fast vid att det är ett positivt tecken.
Stort lycka till alla därute - jag tänker på er och hoppas hela tiden att det ska gå bra för er <3
Hej!
Fått hem detta kosttillskott idag: conceice plus (bifogat bilder). Någon som använt dessa? Jag har tidigare frågat om just kosttillskott när man försöker bli gravid, men hade gärna fått fler svar från er med erfarenheter. Finns det risk att få i sig för mycket av något ämne man verkligen inte har brist av? Är de isf farligt eller kan ha motsatt effekt?