• Bez

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Lövsångerska1991 skrev 2021-09-16 20:27:33 följande:

Skulle få fast smiley idag enligt min ena mensapp, men har ännu inte fått. Kanske ikväll eller imorgon. Har svaga streck på billiga testen, aningen starkare idag. Min andra mensapp ger mig tre hög fertilitetsdagar, igår, idag och imorgon. Grejen är att min sambo ska vaccineras imorgon och då kanske han kommer få biverkningar och inte orka, det finns ju en risk. Kanske att han mår dåligt både fre och lördag. Vi hade sex i förrgår och idag. Tror ni att det är tillräckligt? Eller är det en bra idé att ställa klockan tidigare imorgon? Vill maximera chansen liksom. Men vet inte om det är någon mening att ha sex imorgon bitti igen så spermierna överlever. Vad tror ni?

Har oxå 2 mens appar som båda visar äl runt cb14 vet inte om det är standard? Började med nc och ägglossningstester vilka ger utslag cb 16 nu 3 månader i rad så kan ju vara så att du har en ägglossning lite senare än den standard mens apparna räknar på
  • Bez

Vet någon om stickningar och typ dragningar i själva underlivet är ett tecken? Är på äl+7 och haft senaste 2-4 dagarna att de strålar där? Vet ju att känningar i livmodern är har lite där men skulle oxå kunna va inbillning men längre ner?

• Bez

Tänkte ta test i morgon bitti så nervigt är 3dagar innan BIM och äl+8 så kanske lite tidigt än men skulle så gärna få ett plus när mannen är hemma, han åker hemifrån 05:30 på vardagar? igår hade jag spänningar och ilande smärta i underlivet hela kvällen så kändes som de kunde va något men idag känner jag ingenting så inställd på att de nog inte vart nått den här månaden heller .. håll tummarna åt mig imorgon bitti

• Bez

Testade imorse super negativt :/ BIM på onsdag enligt NC som brukar stämma. Är äl+9 idag och nu när jag va på toa hade de kommit lite lite blod brukar aldrig få de innan mens? Tror ni att de kan vara nidblödning och att de är möjligt att ändå kommer ett plus? Har inga gravidsymptom men inte heller några känningar för mens som jag brukar ha såhär dax?

• Bez
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-19 16:31:56 följande:

Absolut möjligt att att du får plus på onsdag, en del får inte positivt förrän några dagar efter BlM så som jag har förstått det. Och det kan absolut vara en nidblödning, låter som att den ligger rätt i tiden för det. Brukar dubba väldigt regelbunden mens? Isf tror jag att det borde vara en nidblödning. För min del är det inte något konstigt om mensen kommer ett par dagar för tidigt, oftast inte med än två dagar iofs. Så har du lite oregelbunden mens så hade det kunnat vara mensen som är på väg också. Hoppas att det är nidblödning och en liten därinne! :)

Ja jag håller tummarna, ja den brukar va super punktlig Max att den kommer en dag innan eller efter inte 3 lixsom va som en rosa flyrning och rosa när jag torkade så får se hur de fortsätter. Har inte så långt mellan äl och BIM så tror de kommer vara svårt att köra testa tidigt tester för de blir inte så långt från äl men man vill ju så gärna veta gärna dagen efter äl! Haha
  • Bez
    Chilins skrev 2021-09-19 16:36:30 följande:

Jag fick mitt plus dagen innan BIM. Jag testade dock också dagen innan det. Supernegativt så jag hade inget hopp, testade dessutom med testa tidigt-test men dagen innan BIM var det ett ganska tydligt streck! Det blev bara starkare ett par dagar senare :) så ta inte ut nått i förskott utan testa när du närmar dig BIM och även efter :) håller tummarna att du också får ett plus!

Åh va härligt att höra då håller jag hoppet några dagar till, har vart gravid förr för många år sen och gjorde då abort försöker verkligen komma ihåg hur jag kände tidigt men gick över BIM rätt länge då innan jag misstänkte och började må dåligt så kanske bara att man är en som får symptom och plussar senare
  • Bez
    LJM91 skrev 2021-09-19 18:02:06 följande:

Jag har också varit gravid en gång tidigare och gjorde abort, jag hade absolut inga symtom alls förrän mensen var flera dagar sen. Möjligen trötthet, men det kan ju bero på vad som helst. När appen sa att mensen skulle komma kände jag bara ?va nä det kommer absolut inte hända? pga total avsaknad av molvärk och ömma bröst vilket alltid varnar mig ett par dagar innan mens. När mensen väl var sen så dök det upp molvärk, ömma bröst och så småningom illamående, inte förrän då kopplade jag. Då var mensen över en vecka sen.

Ja jag minns illamåendet och sjukdomskänsla och trötthet men de va minst en vecka efter mens skulle kommit. Man får väll sluta fixera vid tidiga symptom och ge upp i förtid men man vill ju så gärna plussa
  • Bez

Negativt test idag igen, BIM imorgon börjar känna lite lätta menssmärtor så räknar med att den kommer imorgon.. Känns riktigt ledsamt är andra försöket med ältester osv men ändå vart utan preventivmedel sen maj hade verkligen sett framför mig att vara gravid nu och så kommer istället mensen månad efter månad. Jag och en kompis bestämde oss för att börja försöka samtidigt hon vart såklart gravid på första försöket och redan hunnit vara på ultraljud och nu börjat berätta för folk, är såklart glad för henne men blir ju att man jämför sig extra .. aja det är ju som det är och bara att göra nytt försök nästa månad men ville bara skriva av mig.

• Bez

Gah blir tokig, BIM idag och testade negativt igår morse på äl+10. Igår eftermiddag började jag blöda lätt så tänkte att de är mensen som kommer men när jag skulle lägga in de i NC regerade appen på att tempen va så hög, den hade gått upp lite Tillochmed tänkte att de va nått enstaka bara. Idag är tempen fortsatt hög dock tillbaka som den brukar ligga i lutealfas. Blöder fortfarande superlite men har inte heller några mens symptom riktigt??

Kan de vara nidblödning som kommer nu och därför man inte plussat innan? Gud va man blir knäpp av det här haha

• Bez
    slo92 skrev 2021-09-24 06:52:53 följande:

Gjorde precis det digitala graviditetstest och det står Gravid 1-2 v!!! Förstår ingenting, är i chock! Hade aldrig trott att det skulle gå så fort! Jag är skitglad men samtidigt dyker mass andra tankar upp, typ är det rätt tillfälle för detta? Åh herre, vilken grej

Stort grattis!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?