Lövsångerska1991 skrev 2021-08-27 07:05:25 följande:
God morgon!
Vill börja med att säga att jag känner att jag skrev ett dumt inlägg tidigare som kan ha framstått som okänsligt, eller mest barnsligt. Ber om ursäkt för det, särskilt om någon blev illa till mods. Ibland hoppar det liksom grodor ur mig.
Sen undrar jag vad ni har för erfarenheter av tetslagrets testa tidigt stickor? De ska kunna visa positivt väldigt tidigt har jag hört. Beställde ett 10-pack av dem.
Kan inte svara för andra men själv reagerade jag inte på att du skulle ha skrivit något olämpligt. Kände kanske snarare sorgsenhet för din skull för att du kände att du inte skulle förtjäna ett plus.
Livet är orättvist, och hur svårt eller lätt man har att få barn är också orättvist. Kan inte sticka under stolen med att jag kunnat bli väldigt ledsen när jag läst inlägg på familjeliv med kvinnor som blivit gravida utan att ens försöka, eller kvinnor som försökt få barn och sen lyckats snabbt men ångrat sig och börjat prata om abort högt och lågt i grupper där andra försöker och kämpar, när vi försökt och misslyckats om och om igen. Och när vi sist trodde vi lyckades fick vi mattan bortsvept under våra fötter på kub och lämnades i ovisshet i flera veckor innan vi tillslut fattade ett beslut om vår bebis framtid. Vi har haft otur och ja livet är inte rättvist och det är inget jag kan klandra andra som vill (eller kanske inte vill) ha barn för.
Det är svårt att styra sina tankar och lätt att hamna i en negativ spiral, speciellt när man går in för att skaffa barn. Det kan ta upp hela ens tillvaro om man låter det. När man är hemma sjuk och inte har något annat som tar ens uppmärksamhet är det extra svårt att inte låta tankar skena.
Det kommer säkert bli bra! Ni kommer få ett plus så småning om hoppas jag :) om det inte går på första eller andra kanske det går på tredje. Tror det viktigaste är att inte sluta leva för allt annat som ger glädje och ta tillvara på stunder dom gör att man mår bra. Att det tar upp till 1-1,5 år är inte helt ovanligt även om det sällan är de scenarion som visas här på familjeliv. Men denna plattformen är bara en liten del av verkligheten.
Oj vilket långt inlägg det blev! Men hoppas du mår bättre snart och håller tummarna att du får plus förr än senare :)
Tyvärr ingen erfarenhet av deras tidiga tester. Men deras vanliga stickor tycker jag är bra så hoppas deras tidiga test håller samma standard!