Inlägg från: Mathilda88 |Visa alla inlägg
  • Mathilda88

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna91 skrev 2023-02-23 07:30:37 följande:

Jisses va livet kan plötsligt ändra sig! 
    Flera har eller ska snart påbörja ivf. En gravid, en fått embryot. Så svårt att hänga med nu xD 
    Är så glad för eran skull och håller tummarna allt går bra med alla!! 

Själv så är jag lite i en mörk period. Har fortsatt inte haft ägglossning efter cytotec behandlingen 4/2. 
    Har tagit äl tester som är positiva i snart en vecka i streck. Så hcg är fortsatt kvar i kroppen. Har inte tagit ett grav test, orkar inte med det just nu. Men kanske köper ett till helgen. 
    Funderar på att ta progrestron kräm för att trigga igång mens för att få ägglossning men vi får se. 

Nej inte lätt att hålla isär längre 😂

Ush stackare, låter tungt ja. Man vill ju bara ha rullians på cyklerna och snabba besked - ja eller nej, inte sitta fast i startgroparna? 💖
  • Mathilda88

Sophiee92: 💖

Dalarna91: Styrkekramar 💞

LJM: Tror inte det kommer vara beständigt utan just nu som det blev jobbigt. Lyckas bara vi också bli gravida och få ett barn så är jag säker på att det kommer bli bra igen. 

• Mathilda88
    Dalarna91 skrev 2023-02-24 15:51:35 följande:

Känns som jag kapade tråden med mitt depp inlägg Skäms

Snälla skriva massa positivt nu hur det går för alla.
    Ljm, du har väl bim snart? Hur mår du? 

Känn absolut inte så Dalarna! De känslorna är tvärtom mänskliga och något man behöver lufta. Vart bättre än här där vi är flertalet som förstår situationen!

LJM: Kanske kan resan skingra tankarna lite? Annars förstår jag att det känns jobbigt... 

Sopphie92: Härligt besked!! Då har du ju flera bra kvar till syskonförsök om detta går vägen Hjärta. Jag tror inte du ska behöva oroa dig över det, de andra kan ju tänkas vara precis lika bra med tanke hur de pratade innan i veckan om att de var så fina alla att det var svårt att avgöra vilken de skulle välja! Inte märkligt dock att tankarna snurrar såklart Hjärta. Nu finns väl alla möjligheter till att funka, det gångna året var ju helt andra förutsättningar än nu. Hjärta
  • Mathilda88
    Sophiee92 skrev 2023-02-25 10:13:06 följande:

Tack tjejer ❤️ Ni har såklart rätt. Andra förutsättningar nu men samtidigt märkligt då alla ägg blev befruktade, då måste ju flera ägg blivit befraktade under det här långa året av försök men aldrig fäst? Eller så är det bara dumt att spekulera såhär. Ska försöka tänka bara positiva tankar nu

Minns inte vilken faktor ni hade? Eller oförklarlig? Kanske inte blev befruktade innan av olika orsaker men under IVF-omständigheter när de väljer ut alla de bra spermierna så fick den optimala möjligheten att befrukta? :) 

Dalarna91: Åh så frustrerande!

• Mathilda88
    LJM91 skrev 2023-02-25 18:58:25 följande:

Trots absolut noll PMS, bara svag svag molvärk och den där blödningen som jag var så säker på att det var en nidblödning, så har mensen kommit idag :( känner mig helt tom, vet inte om jag orkar bli ledsen ens. Hur länge orkar man försöka och varför funkar det aldrig?

Gråter Gråter Beklagar!! Känns futtigt att säga så. Hoppades verkligen på den där! 

Chilins: Starkt jobbat!

Fyrklöverns: Jag är ngt bättre idag, vågar knappt säga med tanke på det utdragna skedet. Blev dålig för 2 veckor sen exakt nu ikväll. Tog sista antibiotikan igårkväll. Har efter att ha legat mellan VAS 0-3 varje dag sedan måndagskväll till igårkväll så har den idag hållt sig 0-1! Hoppas det kan komma släppa helt snart! Hjärta Har provat följa min temp för första gången vilket varit intressant. Så har jag ngt att jämföra med under kommande cykler. Jag är på ÄL + 10, samt beräknad BIM 1/3. Konstaterad gulkropp under måndagens ultraljud där de pratade om att den var under nedbrytning (som vid icke gravid cykel). Insett dock att det borde vara för tidigt att konstatera det då det bara var ÄL+5 och jag har inte kort lutealfas utan normal på 14 dagar och regelbunden. Men har ändå knaprat Ipren dessa veckor pga smärtorna och de tabletterna har negativ påverkan på fertiliteten, så förväntar mig absolut ingenting denna månaden ändå.
  • Mathilda88
    Chilins skrev 2023-02-26 08:46:13 följande:

Jag har fått mens så nu ska jag bara vänta på klartecken från kliniken att börja så börjar vi IVF-processen den här cykeln! 

Första gången vi firar en mens! 🥳🙌 Hoppas det kör igång nu! 💖

Fyrklöverns: Tack ❤️ Ja men jag har alltid tyckt det är spännande att lära känna och ha koll på sin kropp, men varit omedveten om hur mkt som händer i kroppen som skapar dessa temperaturer. Så ska bli intressant att kartlägga, även om jag redan fått till mig att min cykel ser mkt bra ut. Kommer vara extra intressant kanske att följa under en ev IVF om vi inte lyckas själva innan. 

Dalarna91: Ja ska bli intressant! Vad använder du för app? Någon särskilt termometer? Jag har en vanlig örontermometer men ser att många skriver med två decimaler. 

• Mathilda88
    Sophiee92 skrev 2023-02-27 13:24:30 följande:

Bravo 👏 berätta sen hur det gått!

Insåg att min testdag är 8 dagar efter beräknad BIM så kommer inte orka vänta till dess 😅 just nu planerar jag lite löst att testa dagen innan min BIM, dvs nu på
    onsdag. Så läskigt!

Fascinerande att testdagen är så mycket senare :) Måste finnas en anledning tänker jag! Har dom berättat bakgrunden till sina datum? Jag är så nyfiken av mig haha. Men jag hade säkert gjort som du och tagit ett tidigt test! Spännande och läskigt! 
  • Mathilda88
    Chilins skrev 2023-02-27 20:41:58 följande:
    Tack Vickan Hjärta idag är en stor dag! Vi ska ta första sprutan ikväll! 
    Jippie! Hjärta
  • Mathilda88
    LJM91 skrev 2023-02-28 08:35:53 följande:

Hur gick det att ta första sprutan chilins? Så spännande att processen är igång!

Förstår att du blir frustrerad Dalarna, hade jag varit i dina skor hade jag ringt vården och rådfrågat dem. Har du fortsatt bara tagit ägglossningstest eller har du provat ett graviditetstest också?

Nu har jag pratat med en jättegullig sköterska på Livio, hon tyckte att vi ska boka tid för fertilitetsutredning och sa att spontant låter det som att vi ska ha goda chanser att lyckas. Jag frågade om BMI-gränser och hon sa att de inte har lika strikta gränser som landstinget men att de gärna vill att man ska vara så nära 30 som möjligt, eller lägre då såklart. Hon sa även att den nya forskningen visar att det inte är gynnsamt för fertiliteten att försöka gå ner i vikt, så det är inget de vill rekommendera när man är mitt i den här processen. Det snurrar en massa i huvudet just nu, det känns ändå okej men hade såklart lite naivt önskat att hon hade sagt att det inte spelar någon roll alls vad jag väger.

Men så fint svar av sköterskan! Känns ju väldigt lovande och att där inte kommer vara några krav på viktnedgång när de påpekar dess negativa effekt på fertiliteten under processen Hjärta Kan bli hur bra som helst!
  • Mathilda88
    Vickan31 skrev 2023-02-27 15:33:17 följande:

Mathilda: Nej men precis, ingen borde behöva vänta flera flera månader på bekräftelse av remissen. Det låter ju jättebra att du börjar förlika dig mer och mer med tanken, och att våra positiva upplevelser kan stärka dig lite Hjärta Jag tänker att det värsta har du förhoppningsvis bakom dig nu, med den otroligt smärtsamma infektionen och så. Så glad att höra att du mår bättre nu! Ååh jag förstår verkligen den känslan, att man bara väntar och väntar och liksom hamnar efter t.ex. din släkting som ska få barn i augusti. Men förhoppningsvis ska ni inte behöva vänta så länge som två år för att bli gravida Hjärta Vi hoppas ju på att kostförändringar m.m. ska hjälpa simmarna så att det går vägen nu under våren!

Nej men man blir absolut orolig för att de kanske tar till den lösningen genom att avvakta med bekräftelsen för att inte missa sina 3 månaders vårdgaranti pga för högt tryck... Men jag skrev via 1177 igårkväll och fick nu på morgonen svar att vår remiss är mottagen och bekräftelse kommer via brev - så förhoppningsvis så är den bekräftad!! Hjärta Ja det här helt tack vare er! HjärtaHjärta Sen känner jag mig väldigt splittrad ibland då jag både är rädd och inte vill genomföra det samtidigt som jag vill att dagen för ev IVF inte ska dröja så himla länge - för det mkt väl kan innebära att det inte kommer ngn bebis förrän vi lyckats med IVF... Hur snurrigt nu det låter, men ja tankarna snurrar inte alltid förnuftigt Tungan ute... Nej vi hoppas inte behöva vänta så länge. Håller tummarna för en bebis 2024... Hjärta
  • Mathilda88

Vickan, Dalarna och Fyrklövern: Tack, ja jätteskönt! Även om man känner sig rejält "schizofren" ibland när det man både tänker och skriver pendlar mellan att vilja springa så långt bort man kan till att pusha för att inte behöva vänta en dag längre än måste...! Fick igår eftermiddagen även bekräftat att vi står i kö till IVF räknat från dagen den skickades in förra veckan, så den 20/2. Så om de håller sig inom 3 månader (ryktas dock om 3-4 månader just nu hos RMC Malmö, på meddelandet från dom står det ca 3 månader...) så bör vi få vårt välkomstsamtal senast 20/5! {#emotions_dlg.flower} Då finns det tom en chans att hinna med en behandling före sommaren om det flyter på, man inte nekas och mensen taimar rätt! 

• Mathilda88

Chilins: Så skönt det gått bra med första sprutan! Tänkte också ge uppgiften till sambon så de får känna sig delaktiga i processen Hjärta.

Fyrklövern: så spännande med ultraljudet imorgon! Håller alla tummar och tår att allt ser bra ut Hjärta. Nej förstår efter den erfarenheten att man inte tar någonting för givet som så många andra som har förmånen att få bli gravida enkelt och oproblematiskt. 

• Mathilda88
    Sophiee92 skrev 2023-03-01 10:05:34 följande:

Matilda, grattis till den inskickade remissen och hoppas nu ni får komma in på första mötet så sant som möjligt och kanske (om det behövs) hinna med en behandling innan sommaren! Spännande!

Tack fina du! Hjärta

Puh så nervöst nu då! Förstår tanken med att avvakta till efteråt, kan bli tufft om det skulle vara negativt, oavsett om det är för tidigt eller korrekt. Men hoppas och håller tummarna för att molvärken är ngt positivt Hjärta
  • Mathilda88
    Lövsångerska1991 skrev 2023-03-01 10:19:31 följande:
    Trådstartaren gör ett litet inhopp här, hoppas det är okej! Ville bara skriva att jag i början av min graviditet hade så mycket mensliknande värk att jag låg tills sängs med vetevärmare, precis innan jag tog positivt test då, någon dag efter BIM. Så det kan vara ett positivt tecken också!
    är inne och läser här lite då och då, glad att ha skapat en tråd där kvinnor finns där för varandra. ser att många får kämpa ett tag och hoppas att ni snart också får era plus! Och stor grattis till alla er som plussar med. Många kramar 
    Men så kul att höra från dig! Hur är det med dig idag? Ja det var en mycket bra tråd du skapade Hjärta Är mycket tacksam för den! Hjärta
  • Mathilda88

Vickan31:
    Haha ja man börjar inse att man inte är helt ensam om det iallafall haha. Tack, ja jag tror det med, särskilt för var menscykel som går utan framgång, men mkt tack vare erat stöd och erfarenheter HjärtaHjärta. Ja att få kunna komma igång redan innan sommaren hade nog betytt jättemycket som det känns just nu iallafall. Får se när tiden är inne! Tack! Så tacksam för att vår remiss är bekräftad och att vi nu står i kön med startdatum 20/2 {#emotions_dlg.flower}. Får se när pappret trillar ner i brevlådan nu med tanke på PostNords brevhantering...

• Mathilda88
    Chilins skrev 2023-04-20 20:09:33 följande:

Jag kan också uppdatera lite :) Vi har genomgått en första IVF-behandling som dessutom tog sig :) vi fick ett embryo återfört och ett i frysen. jag går strax in i vecka 9 och har fått se ett hjärta slå för några dagar sen :) hoppas verkligen att denna gång går vägen. Vill också säga tack till dig Lövsångerska som förde samman de starkaste kvinnorna jag stött på i mitt liv. det här är familjelivs finaste grupp Hjärta

Men så fantastiskt att höra!! Stort grattis!! Ger stort hopp till en själv som just nu genomgår stimulering för vårt första IVF-försök Hjärta Hur mådde du under stimuleringen?
  • Mathilda88
    Dalarna91 skrev 2023-04-21 16:13:36 följande:

Kan också uppdatera. Har nu haft 5 tidiga missfall i rad mellan v4-6. 
    Har genomgått missfallsutredning. Där jag behövde själv be om progrestron prov....
    Jag har lämnat två stycken. 1a så va jag gravid nr 5. Och 2a på äl +7. Bägge visade väldigt låg progrestron.
    Har fortsatt 1 prov kvar som analyserar. Men i nuläget så är det lågt progrestron som är orsaken till upprepade missfall samt svårt att bli gravid. Har en underbar läkare som har skrivit recept. Så detta är första cyklus med progrestron tillskott.

Tråkigt att du skulle behöva efterfråga testet själv som visade sig vara orsaken till problemen... Men skönt att ni hittat orsaken och kan få hjälp med det! Hjärta
  • Mathilda88
    Flizz skrev 2023-05-28 21:10:28 följande:

Vågar knappt tro mina ögon, tror jag ser i syne trots otaliga test. Sen februari 2021 har vi försökt och nu poff från ingenstans TROR jag de tagit sig. Nu kryper bara oron för att testen ska öka i styrka på, vet inte om ni ser någon ökning.

igår morse överst, sen igår eftermiddag, imorse och längst ner nu klockan 19 ikväll. Vågar man hoppas och tro..?

Stort grattis!!! Hur har det utvecklat sig sen i förrgår? Hjärta
  • Mathilda88
    Dalarna91 skrev 2024-12-08 11:35:06 följande:

Tänkte uppdatera hur allt har gått. 
    Efter 5 mf, 2 ma på 3 år så fick vi äntligen hjälp från ivf mottagningen på sjukhuset. 
    Fick ut 7 ägg, 5 blev befruktade men bara 1 klarade sig till frysen. 
    Efter några månader fick jag äntligen sätta in vårat guld ägg och nu har jag i v14. Varit på kub och allt ser bra ut. 

Hoppas denna uppdatering ger ett litet hopp för någon. 

Stort grattis!! Så underbart att höra efter alla era bakslag HjärtaHjärta
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?