Lövsångerska1991 skrev 2021-08-18 06:43:00 följande:
Jag får ont vid ägglossning (typ att det hugger lite ibland), tror smärtan sitter i äggstockarna, och även lite ömma bröst. Hur går det med ägglossningstesterna? Tänker att det är svårt att missa ägglossningen om ni dels har sex varannan dag och sedan när du väl får den fasta glada smileyn på testet, då vet du att det är ägglossning, eller att den börjar väldigt snart. Jag tänker att när jag får den symbolen går vi den varannan dag till varje dag, fast blir ju bara två dagar på raken typ, för den symbolen visas 42 timmar.
Tänk på att spermierna överlever åtminstone två dagar, troligtvis tre-fem.
De blev en stressig och jobbig morgon och jag är besviken på mig själv att jag stressar upp mig, låg aldrig igår och när jag tog mitt äl test imorse hade jag glad gubbe. De tajmade dåligt då idag är enda dagen jag ska in till kontoret denna vecka och ska dessutom jobba sent, vi stresslåg imorse och fick testa 3 gånger innan min kille kunde komma, förstår att stressen och pressen gjorde de svårt för honom. Vet att vi hade kunnat lega ikväll men kan man vara säker på att man har visst antal timmar på sig, kanske skiljer sig år. Nu tror jag dessutom jag vet hur min ägglossning känns, eller tiden innan dess, har inte förstått att den lilla värk jag får berott på de tidigare :)