Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Jag kan inte se bilden tyvärr. Gud vad frustrerande för dig, man blir ju helt galen av allt det här - så om det är till någon tröst så är du inte ensam. När jag blev gravid då hade jag väldigt tydligt positivt ägglossningstest. Jag tog inte CB, utan något annat (inte billigaste dock) och då var teststrecket tydligare än kontrollstrecket. Nu innan min mens kom, hade visserligen precis fått missfall, så fick jag aldrig något tydligt positivt streck. Jag kunde se ett streck och en stegring men det var verkligen inte lika tydligt som den gången jag blev gravid. Och sen kom mensen. Så jag funderar på om det kanske var så att jag inte hade ägglossning eftersom jag nu faktiskt vet att jag lätt blir gravid. Så det kanske var något liknande för dig? Jag bara spekulerar här dock, är ingen läkare. Kanske inte största uppmuntran, men förhoppningsvis finns det någon tröst i att det finns fler som varit med om liknande! I vilket fall som helst - det är tufft nu och det suger att vi behöver vara med i den här berg-och-dalbanan av känslor. MEN jag vet att det kommer vara värt det till slut och vår lycka kommer också <3
För mig blir det som att jag pendlar mellan bottenlös sorg och sen lite mer hopp. Låter nog överdrivet, men är lite skör just nu också.
Mina två förra cykler var min linje stegring inte riktigt lika stark som kontrollstrecket, men nära, och när jag läser på hemsidan för testlagret är detta normalt, det är stegringen man letar efter. Då jag inte har hundra procent regelbunden mens känner jag en liten gnutta hopp idag ändå, för ett sånt här streck som idag brukar jag inte ha vanligtvis, t.ex när jag testat långt ifrån ägglossningen, då är det blankt.
Jag funderar på det här med att jag kissar ofta också, igår drack jag en massa läsk. Det spär ju ut. Kanske tempa är bättre, eller ha sex tre gånger i veckan. Något i mig vill ändå inte ge upp. Har dessutom läst om de som blivit gravida fastän de bara fått blinkande.