Inlägg från: Fyrklöverns |Visa alla inlägg
  • Fyrklöverns

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-09-11 19:14:26 följande:

Fyrklöverns, jag såg nu att den tabletten jag beställde bara innehåller 10mg Q10 så det var ju väldigt lite.. Får se om jag hittar andra med högre dos, jag kan inte svälja tabletter så är lite begränsad där.

Förstår att det känns nervöst inför att dra igång försöken igen, men visst är väl risken för att få utomkveds igen väldigt låg? Känns som att den borde vara det i alla fall :P

Jag mår okej, kände mig väldigt ledsen igår då jag tyckte jag såg gravidmagar och bebisar överallt, men det känns bättre idag. Ska på återbesök hos gyn imorgon så hoppas verkligen att vätskan i livmodern är borta och att inget annat har uppstått som gör att jag inte får tabletterna. Har läst på lite och det verkar som att man ska ta letrozol med start på cykeldag 3 eller 5, jag kommer vara på cykeldag 7 imorgon så måste fråga gyn om jag måste vänta in nästa cykel eller hur det funkar. Kan jag inte börja denna cykeln kommer jag köra på progesteronkrämen igen.

Det var rätt lågt, men bättre än ingenting! Förstår din begränsning om du inte kan svälja piller. Tycker att de flesta är enorma som ska gynna fertilitet. Inklusive de man tar när man väl är gravid. Jobbigt att de inte kan utveckla det lite mer än att man ska svälja hästkapslar.

Jo risken borde vara lägre nu i och med att den felande äggledaren är borta. Ska försöka hålla fast vid det, tack för påminnelsen :) <3 

Åh jag har också kämpat sista tiden med gravidmagar, speciellt eftersom jag borde haft en syblig gravidmage nu om första graviditeten skulle tagit sig :( 
  • Fyrklöverns
    LJM91 skrev 2022-09-12 09:00:49 följande:

Klar hos gyn nu, allt såg jättebra ut och vätskan var helt borta, en tunn slemhinna precis som det ska vara efter mens. Fick letrozol på recept som jag ska hämta ut, så nu känner jag hoppet öka så smått igen. Jag kunde börja med dem redan idag även om man egentligen ska börja på cykeldag 3, för gyn kunde se att det inte fanns en tillstymmelse till egen ägglossning på gång. Frågade också om det stämmer att sen ägglossning ger sämre ägg, vilket gyn bekräftade. Hon sa att det inte är omöjligt att bli gravid för det, men chanserna är lägre om man har en cykel som är längre än ca 35 dagar.

Hur går det för er andra? <3

Tack för att du håller oss uppdaterade. Vad skönt att vätskan är borta! <3 Gud vad spännande att du får tabletter som ska stimulera ägglossningen. Jag hoppas att det tar sig på första och att din cykel i varje fall blir avsevärt kortare. Visste inte att äggkvaliteten var sämre i o med längre cykel. Då är det bra att du börjar med Q10, där har man i studier sett att äggkvaliteten förbättras. 
  • Fyrklöverns

Ikväll slog PMSen till rejält, trots att jag fortsatt med Inositol tills mina andra Q10 piller kommer. Hjälper inte att min kompis inte ens kan prata om sin frisyr utan att nämna sin graviditet. Orkar inte med människor längre.. Kan man bara spola fram tiden tills man har sitt barn så att man får lite lugn och ro här i känslolivet? Risken är annars att jag skadar någon snart. Jävla hormoner..

• Fyrklöverns

Ingen fara Rewner! <3 Denna gången skulle jag mest säga att jag blir ledsen över mitt eget misslyckande när jag blir påmind hela tiden om någon annan som har lyckats, och jag blir arg över att den personen inte förstår att jag inte är lämplig person att prata med. Du har helt rätt i att denna situationen drar fram det mest egocentriska i en, och med rätta tycker jag, vi får lov att fokusera på våra egna kroppar. Det gäller både oss som försöker och dem som lyckats. Sedan hade jag önskat att jag kunde ta tillbaka kontrollen över hur jag reagerar, men det får tiden utvisa om man klarar av! 

LJM det här är en vän som mycket väl vet vad jag gått igenom men jag tror att hon har svårt för empati och uttrycker sig klumpigt. Hon är självklart jätteglad för sin graviditet och vill prata om den så mycket det går, men jag är fel person för det forumet känner jag. Tror jag kommer få säga till henne snart.

Rewner vad skönt att du snart är på banan igen. Låter jobbigt när man inte känner igen sin kropp. Det hände ju säkert en del vid operationen och kroppen kan ofta behöva tid att läka. Har de berättat nåt om hur resten av organen såg ut där inne? Tänker iofs om de hade sett tecken på typ endometrios så hade de nog sagt det. Det kan vara klokt att prata med gyn om det, skadar inte att ta en extra titt!

LJM jag blir också arg av att läsa vad din sambos kollegor säger till honom! Folk kan vara otroligt puckade! Att man inte tänker sig för i vuxen ålder är fruktansvärt. Tänker bara på hur jobbigt det måste varit för honom att sitta där och lyssna på okänslig idioti :(

• Fyrklöverns

Idag testade jag nåt nytt igen. Jag gick på Lymfmassage, mest för att rensa ut om det finns några eventuella rester av cellgifter kvar i kroppen. Det var lite intressant för när jag pratade om mitt mående så nämnde jag att jag hade ont på vänster sida av kroppen, vänster skinka, lår och vad av någon anledning sista halvåret. Sedan frågade hon mig om det var vänster äggledare som de opererat bort och då gick det upp ett ljus för mig. Hon nämnde att det kan ha varit stopp i systemet som orsakat stagnerad vätska. Sedan om det orsakat utomkveds eller bidragit till det som hänt är skönt att inte behöva veta men det var intressant. När hon masserade fötterna hade jag jätteont på ett område och frågade vad det var för zon, så sa hon att det är zon för äggstockarna. Så chockad jag var. Likaså när hon kom till ena stortån där visade det sig att det är zon för nacken som jag har ont i på samma sida. Lite läskigt! Oklart om det har med något alls att göra men det kändes skönt att få en chans att rensa gifter ur kroppen iaf.

• Fyrklöverns
    Dalarna91 skrev 2022-09-14 16:34:18 följande:

Fyrklövern; jag testade zon terapi, gjorde det bara en gång. Men de är lite dyrt och tycker jag betalar tillräckligt för vitaminer och tester. Hoppas lymfmassage ger god effekt. Och skönt att få rensa bort cellgiften :) 

Det är ju det att det blir dyrt i längden för man måste gå regelbundet. Men jag tänkte gå typ 3 ggr för att få igång systemet och sen ser jag hur det känns. Ursäktar kostnaden lite med att jag vill göra vad jag kan för att få ut cellgifterna.

• Fyrklöverns
    Dalarna91 skrev 2022-09-15 07:18:26 följande:
    Ja de är tufft nu. Men känner mig lite mer taggad till ägglossningen, men det är int mycket. Ska börja med bisolvon ikväll. Men när vi testade min sambos i helgen, de va väldigt segt! 
    Hur ska det vara? Tänkte sambon kanske också ska börja och se hur det går. 

När vi provade bisolvon så tog vi båda, tänkte att det inte kunde skada. Tänk vad man håller på med allting haha. Vi borde få medalj för att vår längtan är så stark!

• Fyrklöverns
    Pinkfloweer skrev 2022-09-15 21:43:13 följande:

Hej alla kämpar 
    Har läst då och då fortsatt heja på er från avstånd endå men inte vetat om jag ska skriva för det kanske känns okänsligt från min sida som nu är gravid, dock vet jag från och med idag inte hur länge det kommer vara för ikväll kom det bruna flytningar på toa, så jag kanske joinar er här snart igen endå. Enligt app gravid vecka 9 nu..

Hej Pinkflower, ni är alla välkomna att skriva som nu är gravida för ni vet precis vad vi går igenom :)

Jag håller tummarna att det håller sig vid det. Slemhinnan är ju så skör så det kan blöda lite. Har hört att just brunt blod är mindre farligt då det är gammalt och vill ut bara. Har du någon planerad kontroll snart? <3
  • Fyrklöverns
    Rewner skrev 2022-09-16 16:08:53 följande:

Fyrklövern: Du frågade om oro och rädsla för nytt utomkvedshavandeskap. För mig har det definitivt ändrat perspektivet. Absolut en ökad oro för att få ett till, men också lite allmänt en större rädsla för att så mycket kan gå fel och även hota min egen hälsa. Det vet man ju att det inte är ofarligt att vara kvinna och vara gravid och föda barn, men det har inte funnits riktigt närvarande i mitt medvetande ändå så som det är nu. 

Hoppas ju att man en dag får lägga det bakom sig och veta att det gick bra och istället få oroa sig för hur det ska gå för ens barn.

Känner så igen det du skriver. Jag blev själv ganska chockad över att min egna hälsa blev hotad av graviditeten. Dessutom en graviditet som aldrig kan leda till barn. Man inser hur stor börda vi som kvinnor måste uthärda och man blir mer ödmjuk inför det.

Jag hoppas också att man kan lägga det bakom sig och ta framtiden som den kommer, en dag i taget, och sedan istället få oroa sig och glädjas för sina barn istället. 
  • Fyrklöverns
    J3nnif3r skrev 2022-09-16 19:35:58 följande:
    Fick bekräftad graviditet som biokemisk /missfall men fortsatta smärtor i äggstocken och positiva graviditetstest trots att mitt hcg i blodet var tillbaka till icke gravid efter. 😂 Håller på o begära titthål ifall nått är kvar i äggstocken
    Det är inte så att du har en ny graviditet nu då? Hur såg det ut på ultraljud? Man kan ju ta om hcg, för är det positiv igen efter att ha varit negativt så är det ny graviditet. Men är det fortfarande negativt så är det testerna som visar fel. Då kan det vara något annat med din äggstock. Hoppas du får veta vad det är du har ont av. 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?