-
Tack för lugnande svar! Tack <3. Japp jag har mens varje månad och trackar ju med NC också. Jag har tagit ägglossningstest när appen "rekommenderat" mig att göra det (dock inte varje månad), och alltid då på morgonen, men alltid fått negativt. Ja, det känns ju som jag bör ha ägglossning om jag har mens varje månad, men har börjat läsa lite nu att det inte behöver vara så. Ska försöka att inte noja för mycket.. har även läst om dem som inte fått posivit på ägglossningstesten men som ändå blivit gravida. Tack för stöttning!Lövsångerska1991 skrev 2021-08-19 17:05:20 följande:Känner igen mig i din boka, men försök att inte ta ut någon olycka i förskott. <3 Har du mens varje månad? Isf har du troligtvis ägglossning. Det kan vara svårt att hitta sin ägglossning om man inte vet vilken dag man ska börja prova. Har du tittat i bruksanvisningen? För i min stor det att om du har en menscykel på si och så många dagar börjar du testa på cykeldag 8 eller vad det nu kan vara. Sen kan det vara så att man har en månad utan ägglossning av någon anledning, men att det blir ägglossning nästa månad istället. Det är tydligen inte helt ovanligt.
-
En fråga, är temperaturhöjning mer än 3 dagar alltid en indikation på att ägglossningen skett? Jag kör NC och får temperaturhöjning varje månad och mens, men har haft negativa ägglossningstest.Jenek18 skrev 2021-08-20 10:14:41 följande:Tycker det låter som ni har gjort ett mycket bra försök! Håller tummarna! Men en bra idé är att fortsätta ha sex. Jag fick positiva ÄL-test på tis vid lunch och de fortsatte vara positiva till onsdag kväll sen tog mina test slut.. vi hade sex i onsdags så jag tänkte att det borde vara bra timing. Men nu har jag inte fått någon temperaturhöjning och funderar på om min kropp försöker ägglossa men inte tycker att jag är redo. Blev nämligen förkyld mitt i allt detta. Lh-höjning är ju ingen garanti för ägglossning. Får blir mer sex idag är ju ändå fredag!
-
Stort tack för ditt svar! Jag kommer börja köra med stickor tidigt nu tänker jag, redan i mitten av nästa vecka (min mens ska sluta idag eller imorgon), och då köra flera gånger per dag. När det börjar öka kommer jag köra med CB Advanced är tanken, vi håller tummarna!Jenek18 skrev 2021-08-20 11:23:55 följande:Som jag har förstått det är tempökning en mycket bra indikation på att ägglossning har skett, betydligt bättre än ÄL-tester. Men såklart måste tempningen göras korrekt dvs direkt när du vaknar och sovit minst 4h. ÄL-testrer är luriga jag har haft svårt att hitta rätt men jag ville verkligen få koll på när och hur länge LH-ökningen varar så jag testade 3 gånger om dagen och då gick det. Fick negativt på morgonen och sen vid lunch positivt. Blir en hel del tester men jag tyckte det var värt det kör de billigaste teststickorna. Låter verkligen bara som att du missat din LH-höjningen den kan vara väldigt kort typ endast 12 h (om jag förrätt det rätt) men mens, regelbundna cykler och temhöjning är bättre indikationer på att du har ägglossning.
-
Junii91 skrev 2021-08-20 22:17:23 följande:
BIM-listan
26/8 evelinagra1 (22 år, första barnet 4e försöket)
26/8 bez (31 år 1:a försöket, 1:a barnet)
26/8 slo92 (28 år, 1a försöket, 1a barnet)
26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet)
26/8 Flizz (30 år, 6:e försöket, 3:dje barnet)
28/8 Värphönan (36 år, 9:e försöket, 1 mf 1 ma, andra barnet)
29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet)
29/8 Willow89 (32 år, femte försöket med första barnet)
3/9 Mangosmoothien (28 år, 1a försöket, 1a barnet)
4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet)
4/9 Lövsångerskan (30 år, första försöket med första barnet)
5/9 L0uis3 (28 år, försökt i 3 år med första barnet)
6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet)
7/9 aann (28 år, 6:e försöket, första barnet)
7/9 knyttets (25 år, andra försöket, första barnet)
9/9 Junii91 (30 år, andra försöket, första barnet)
11/9 beckizen (27 år, andra försöket med första barnet)
14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet)
16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet)
?/9 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet)
?/? Wave mother (37 år, första försöket efter ma, första barnet
??/?? toughshit (28 år, första försöket, andra barnet)
Uppdaterar BIM-listan då min mens kom denna månaden.. bättre lycka i september!
Förresten, jag har läst att Bisolvon kan hjälpa till på traven med ett plus, någon som testat?
-
Vad härligt att höra :) snyggt! Undrar också när efter mensen du började testa? Min mens slutade i lördags och jag tog ett test med sticka igår kl: 10.00, det visade ingen utslag, dock en ganska "tydlig" linje (dock inte så tydlig som den skall), tänkte fortsätta testa framåt nu. Tog också CB Digitalt som blev en rund ring (negativt). Känns dock konstigt om jag redan ska vara nära ägglossning. Jag är enbart på CD7 och enligt NC brukar jag ha ägglossning i CD14-18 typ.Wave Mother skrev 2021-08-24 08:51:32 följande:Vad kul! Hur tidigt efter mensen började du testa? Och har du testat tidigt på morgonen eller typ efter 10? (Försöker själv hitta äl och har inte lyckats få tydligt utslag på stickor än.)
Blir lite förvirrad bara.. :) -
Håller helt med dig, såå segt! Enligt NC ska jag ha ÄL på torsdag nästa vecka och började testa med NC Advanced äl-test (de blåa) igår.. såklart toknegativa, börjar bli orolig att mina ÄL-test ALLTID visar negativt :(. Har testat med stickor också i några dagar med förmiddagsurinet, då är det ändå ganska starka streck, men oförändrade så antar att ingen stegring sker än och att det inte är ägglossning i sikte än. Vi kommer förmodligen köra att börja ligga varje dag från och med imorgon om vi har möjlighet, och eventuellt två gånger per dag när NC säger att jag har högst fertilitet, men vi får se om det går att få till.. så jobbigt detta är haha.Semlan3 skrev 2021-08-27 06:27:55 följande:
Känns som att tiden går fort men menscykeln går långsammare än långsammast. Enligt kalendern ska jag ha äl på måndag. Testar med cb digitalt ältest varje morgon. Känns som att jag har noll koll på cykeln eftersom min senaste riktiga mens var i februari innan jag blev gravid. Har blivit att vi legat ca varannan till var tredje dag. Förra gången jag blev gravid låg vi bara en gång, dagen efter mina smärtor i äggstocken. Vet inte om man ska våga chansa på att köra likadant nu eller om man ska försöka ligga varannan dag för att inte missa.
-
Åh jag skulle behöva Er hjälp! Jag har sedan CD7 tagit ÄL-test med stickor (ville verkligen inte missa), och för att se eventuell stegring. Enligt NC ska jag ha ÄL den 2/9 och historisk sätt är min tidigaste ÄL på CD14.
Jag har också tagit CB advanced test (blåa) nu två dagar på raken på morgonen, men såklart fått en rund ring vilket är negativt.
Dock blir jag så himla osäker då stickorna ju har ganska tydliga streck, men ingen stegring. Någon som är van användare som kan utläsa något av nedan? Det känns kanske som jag inte har någon ökning av hormonet eftersom stickorna är lika starka?
Tack på förhand (mvh nojjig över ÄL-test och inte få positivt på dem digitala)
-
Tack för snabbt svar!Värphönan skrev 2021-08-27 14:36:00 följande:Är du säker på att du inte är gravid redan? Sådär starka streck får jag vara när jag har positivt äl-test.
Om man börjat med cb advanced för sent i cykeln är det inte alltid det hittar alla stegringar. Är du på cd 14 nu? Om du faktiskt har äl idag kan det va att det är för nära inpå med cb. Men testa du i några dagar till men har du inte fått positivt inom en vecka så kanske du missat stegringen?
Eftersom du använder nc gissar jag att du tempar också? :) temperaturen är säkraste kortet att gå efter för att veta att äl faktiskt varit :)
Jag är säker, hade mens förra helgen i fyra dagar! Jag började med CB Advanced i dag 9, så jag tror inte att det var för sent. Jag har en cykel på mellan 29-32 dagar enligt NC och det var rekommenderat att börja testa igår enligt anvisning :). Tycker det låter konstigt om jag missat då jag enbart är i början av cykeln och brukar ha ÄL enligt NC dag 14-19 (med lite olika variationer).. Blir lite klok på detta. absolut, jag tempar också :). -
Jag var nog lite otydlig :). Ja precis, jag tänker också att jag förhoppningsvis får positivt på de digitala framåt! Jag ska fortsätta testa och försöka att inte oroa mig kring att jag eventuellt inte får positivt test! Tack för ditt svar :)Värphönan skrev 2021-08-27 21:31:57 följande:
Ok, jag fick för mig att du va på cd 14 nu av någon anledning men då är det ju gott om dagar kvar :) då vet jag inte vad grejen är med stickorna, men att det digitala inte visar något än är kanske för att det är för tidigt helt enkelt. Om du har snabb ökning av östrogen innan äl så kanske de reagerar lite senare. Speciellt om du är på dag 9 och det skulle visa sig att det är en månad du har äl cd 19.
Det är säkerligen olika för olika personer men jag brukar få maximal fertilitet ca 2 dagar före äl faktiskt sker och oftast för jag hög fertilitet 1-3 dagar innan dess. Det har också hänt att jag aldrig fått hög fertilitet utan att det gått från O direkt till maximal fertilitet.
Så om du fortsätter så borde du få något utslag snart :)
-
Jättekul att höra om er :).
Jag är 31 år och min sambo är lika gammal. Vi bor i en trea i Skåne och jag jobbar inom IT-branschen och min sambo inom försäljning. Vi har varit sugna ett bra tag på barn, men av personliga skäl i familjen passade det inte förra året tyvärr, så nu tänkte vi att vi skulle börja försöka efter denna sommaren. Jag ville ha den sista sommaren att "leva" lite.. :).
VI har inga syskonbarn men många vänner har barn. Jag skulle dock vilja ha någon vän som är gravid samtidigt som mig, men det kommer jag nog tyvärr inte ha.
Håller tummarna att det går snabbt för oss och alla andra i gruppen! :) Längtar så!