Gabriella33 skrev 2021-07-26 11:56:43 följande:
Kopparspiralen gjorde så att min mensvärk blev värre samt så hade jag mens i 6mån i streck haha.. det var katastrofalt! När jag tog ut den avtog mensen men den kom inte tillbaka förrän 2mån senare.. hört av fler att det blir lite oregelbundet när dom tagit ur den, men det är säkert olika för alla. Man har ju förhöjd kopparhalt i kroppen som kanske behöver stabiliseras efter, men vad vet jag.. det är mina erfarenheter iallafall!:)
därefter tog jag ppiller av olika sort men blev gravid sammanlagt 3ggr under tiden.. ingenting verkar funka på mig haha. Har lärt mig hur min cykel fungerar med sekret osv för att antingen undvika graviditet eller pricka in. Tycker det är det medst optimala för mig iallafall:)
Fick också värre mensvärk av spiralen, hade redan kraftig, så lite dumt att välja det. Men har inte haft så bra upplevelser med något annat, och har velat undvika att gå upp i vikt för har redan några kg för mycket?.
Har du koll på ungefär när ni ska börja försöka nu, eller är det för tidigt att säga?
Min senaste ägglossning var enligt clearblues test den 23/7 så vi börjar nog försöka from den 16:e aug. Längtar :)