Försöka bli gravid i höst, följas åt?
[quote=81337911][quote-nick]Kiwikiwi skrev 2021-08-27 11:55:11 följande:[/quote-nick]Känner igen mig så mycket i det du skriver, jag känner också en viss otur som förföljer mig genom livet. De går aldrig lika lätt som för alla andra, men så kanske alla känner? Jag led också av en ganska djup depression förra året som inte togs på allvar av sjukvården och kom äntligen ur den i våras och tror också därför man känner sig ännu mer redo för ett litet barn och få känna helt att livet är tillbaka!
Jag är på tjejweekend och som jag nämnt tidigare dricks de drinkar osv men igår hällde jag i smyg ut bubblet på rummet och skippade vin till maten och tog alkoholfritt. Skulle på något sätt känna mig lite "ledsen" om jag gjort allt i onödan även om de låter superfånigt att känna så. Men man försöker anstränga sig för de eventuella barnet som kanske blivit till även om chansen är rätt liten på första försöket.[/quot]
Skickar en kram till dig <3 Depressioner är hemska. Skönt att du kommit ut på rätt sida. Jag har haft depression, men framför allt har jag haft tvångssyndrom i många år, och det är jättejobbigt, men jag har lärt mig leva med det och jag ägnar allt mindre tid åt tvånget, jag fungerar i vardagslivet nu på ett annat sätt än tidigare. Och jag vill bli ännu friskare för det kommande barnets skull.
Vad skönt att du kunde hitta ett sätt att slippa alkoholen :) tror att det var ett bra val. Jag är lite ledsen för att jag har använt bisolvon, det ska man bara göra i nödfall. Även paracetamol. Haft så jobbigt med hostan och värk i kroppen, men ser äntligen ljuset nu iaf. Men borde väl egentligen vara gulesäcken som ger näring till barnet nu? Om det är något där vill säga.
Förresten, märkte precis att det var vått i mitt trosskydd, mycket mer än det brukar vara. Kände efter och det är som en väldigt vattnig genomskinlig flytning, inte slemmig. Jag hade inte tänkt på något romantiskt eller så kanske jag bör tillägga. Kan det vara ett graviditetstecken?