Inlägg från: Fyrklöverns |Visa alla inlägg
  • Fyrklöverns

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Pinkfloweer skrev 2022-08-14 14:21:54 följande:

Tack alla för era grattis!<3 Detta känns helt overkligt! Fick precis Gravid på ultratidigt digitalt med, så nu kan jag ringa och boka av vår utredning, känns helt galet! 

Hoppas ni alla ska plussa snart<3 

Gud vad härligt att höra! Grattis igen! :D Vilken lättnad att få boka av utredningen! 
  • Fyrklöverns
    amandakollb skrev 2022-08-15 05:51:20 följande:
    Min temp steg mycket imorse och är på äl+10 eller äl+12 så tog ett test precis, för får mig att jag ser ett suuuupersvagt streck, ser ni något? Känns som jag inbillar mig
    Jag skulle nog säga grattis där! Har fått mkt svagare streck än så och det varit positivt :)
  • Fyrklöverns
    Dalarna91 skrev 2022-08-15 16:01:58 följande:

Jag har en fråga ni som känner av ägglossningen. 
    Det startade i lördags jag kände typ små hugg i höger äggstock. 
    Idag har jag känt det ännu tydligare. Typ det små svider. Är det ägglossning? 
    Ska ha ägglossning till helgen. Men misstänker den kommer tidigare. 
    Tog nyss ägglossning test som visar stegring. Och förra månaden så stegrade det väldigt fort. 

Ja men det är precis så det kan kännas :) stick, hugg eller molande värk som också kan kännas som sveda. Vad kul att den kommer tidigare! Vilken CD är du på nu?
    LJM91 skrev 2022-08-15 12:39:28 följande:

Jag skymtar två streck amanda, testa med digitalt!

Fortfarande tom rund ring på mitt ägglossningstest och nu börjar jag verkligen bli orolig att jag inte kommer ägglossa alls pga progesteronkrämen :( har alltid fått blinkande smiley på andra eller tredje dagen och sen visserligen fått vänta länge på den fasta, men har aldrig haft fem dagars tom ring och dessutom började jag testa nästan 10 dagar senare än jag brukar.. riktigt orolig känsla i magen idag :(

Nä fy vad tråkigt! :( Kanske ska bara köra med progesteron efter äl? Fast hela poängen var väl att få den tidigare..usch.. 
    Sophiee92 skrev 2022-08-15 11:46:21 följande:
    Åh ja han är helt underbar min man. Hur går det för er nu, fått för mig att jag läste någonstans att ni bara har 6 v. kvar nu innan ni får försöka igen?

Beräknar ägglossning inom närmsta 5-7 dagarna. Hoppas vi får till det bra denna gång! 
    Ja verkligen! Yes det är 6 veckor kvar och då ägglossning jag till helgen nån gång. Då har det gått lite mer än 3 månader så jag känner att jag vill ändå komma igång igen :) 

Så spännande med ägglossning snart! Sexa på nu och lycka till! Jag håller tummarna allt vad jag orkar :) Testar ni nåt nytt denna månaden? 

MommyA skrev 2022-08-15 07:52:54 följande:

Skriver inte så ofta men stort grattis till er som fått ert efterlängtade plus Skrattande har en fråga känner ni av att ni har ägglossning varje månad? 

Jag känner av den i stort sett varje månad, smärtor till höger oftast, ibland till vänster, och äggvitesekret. 
    evelinagra1 skrev 2022-08-15 09:30:19 följande:
    Ja precis det är ett sånt man får betala själv, jag har det på torsdag nästa vecka! Det känns verkligen som en evighet tills dess haha 
    Gud vad spännande evelinagra! Håll oss uppdaterade och ge oss hopp! :D 

• Fyrklöverns

Dalarna;
    Åhh hoppas den kommer innan fredag! Har du gjort något för att stimulera denna månaden? 

Ni kanske skulle satsa på sex varannan dag den här veckan och om ni lyckas få till det fredag morgon innan ni får besök och söndag kväll eller nån gång på måndag om besöket lämnat då så är det inte så illa heller :)

• Fyrklöverns

Vad roligt att se massa streck nu! Hejar på er! :D

Babyplan har visat spökstreck för mig, typ ett helt paket av dem. Efter det har jag alltid minst två olika test hemma haha. MEN jag tycker att ditt streck Chilins är starkare än mina spök nånsin var, så det verkar ändå lovande! :D

Dalarna det är äggviteflytningar! Så roligt att de dök upp nu :) Jag brukar få positivt äl test dagen efter eller två dagar efter. Flytningarna håller i sig oftast 3 dagar och på dag 3 kommer ägglossningen. Så brukar ägglossa antigen samma dag testet är positivt eller dagen efter. Vet inte hur det blir för dig eftersom du ägglossar flera dagar senare, men det ska bli intressant att se hur tempen går i förhållande till flytningarna. 

• Fyrklöverns
    amandakollb skrev 2022-08-17 06:33:52 följande:
    Tog ett till test precis och nu måste det väl vara positivt, eller vad säger ni? 
    Jättepositivt! Grattis!! :D 
  • Fyrklöverns
    Chilins skrev 2022-08-17 06:00:58 följande:

Blankt test idag? så det måste ju varit ett väldigt starkt spökstreck igår. så dumt att börja testa sådär tidigt

Vad tråkigt! :( Hoppas det är tillfälligt bara. Det är ju väldigt tidigt så det är verkligen inte kört. Är du inte på typ äl +8-9 bara?

Jag har slutat testa med de tidiga för de gör mig mer förvirrad. Tycker de vanliga visat nästan lika tidigt.

• Fyrklöverns

Chilins din tempkurva ser ju sjukt stadig ut! Tror inte värdet i sig spelar någon roll så länge höjningen är mellan 0,3-0,5 grader (har jag för mig) jämfört med innan ägglossning. Sen att det håller sig stabilt vilket det gör för dig. Hoppas att det blir positivt nu! 

Dalarna vad bra att ni får till det nu :) tempen kanske dippar innan äl som Sophie skrev. När började du testa? Det är inte så att du missade stegringen om din äl tar några dagar? Spelar ju ändå ingen roll, ni verkar tajma bra och sekretet gynnar spermierna. 

• Fyrklöverns
    Chilins skrev 2022-08-18 11:12:36 följande:
    Tack till er alla som svarat och håller tummarna Hjärta blev så besviken idag: temperaturen Är fortfarande väldigt jämn men graviditetstestet helt blankt. jag Har nog aldrig haft såhär jämn tempkurva i en lutealfas? 
    Sjukt jämn! Vi väntar med spänning på BIM :) är det på söndag du har BIM? 
  • Fyrklöverns

GRATTIS Chilins!!! :D Så otroligt glad för din skull! <3

Självklart ska du stanna i gruppen, jag vill gärna följa dina kontroller. Vi är ju flera här som gått igenom rätt så lik historia så det är bara bra att vi får stötta varandra. Du ger mig hopp att kunna bli gravid med en äggledare! :) 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?