Sophiee92 skrev 2023-02-19 11:33:50 följande:
Ja det kan man ju hoppas, blev väldigt förvånad dock att dom fortfarande idag har covid restriktioner... Nej alltså spänningen vad knappt märkbar i mitt fall, om jag jämför med min mensvärk som är tusen gånger värre, men allt är såklart relativt och jag tror också att jag mått oförskämt bra i jämförelse med andra. Har du redan nu funderat på vilken mottagning ni vill välja ifall ni hamnar där? Tror att man kan få väldigt olika bemötande beroende på vart man går, Livio där vi går är iaf underbara!
Men usch stackare! Låter MYCKET värre än det jag gått igenom haha... Vad bra ändå med två spermaprover! Ja man tycker ju att 3,5-10 miljoner spermier ska räcka med tanke på att bara behövs 1 som dom säger...
Fördelen är visserligen att de förhoppningsvis håller sig friska så väntetiden inte blir längre än den redan är <3
Det finns tyvärr inga alternativ här i Skåne utan bara RMC Malmö. Livio i Skåne har jag fått till mig enbart är privata och ej knutna till regionen och därför inte regionfinansierade

. Är det finansierat hos er? Var i Sverige bor ni?
Fick ni bara lämna ett prov menar du? :) Ja tycker också att två prover är ett bra minimum, var som sagt ändå stor skillnad på hans prover! 3,5 miljoner är ju typ ingenting, 10 miljoner är ändå strax över halvvägs till de 16 miljoner som krävs som minimum för normal funktion. Jo visst behövs det bara 1, men förstått via Vulverine/Jenny Koos webinarier och bok att det tydligen behövs stora mängder för att även den enstaka ska klara av att ta sig hela vägen fram. Många spermier sållas tydligen bort redan vid livmodertappen och sen faller fler bort på vägen.