Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Hej!
Jag har följt den här gruppen i några månader nu (låter som en stalker, jag vet, haha) och verkligen dragits med i allt hopp och förtvivlan som ni fått kämpa med under den här resan, men inte riktigt känt att jag vågat skriva med risk för att lägga mig i någonting som många av er redan delat så länge. Jag har dock försökt att följa med i nyskapade BIM-trådar där jag inte heller känner att jag passar in för att det känns som att så många där antingen redan har barn eller att de plussar på första försöket medan det för mig tar längre tid med en annan historia än dem som slutat med preventivmedel och plussat direkt.
Kort sammanfattat: jag och mitt ex försökte aktivt i ungefär 2 år utan att bli gravida och hann även med ett IVF-försök (en färsk återföring) som inte heller ledde till någon graviditet men enligt kliniken fina blastocyster där ett antal även gick att frysa ned. Vi valde dock att separera efter denna IVF och nu har jag och min nya kärlek börjat försöka aktivt sedan i våras ungefär. Varken jag eller min sambo har några barn. Jag vet att jag har en blockerad äggledare som försvårar det hela men enligt fertilitetsutredningen ska det inte vara omöjligt att bli gravid med bara en äggledare vilket jag förstått det som att flera av er i den här gruppen har. För mig känns försök nr 4 snarare som nr 24 eftersom jag som sagt försökte så länge med mitt ex, och det är svårt att hitta personer att få ventilera med som förstår hur den här berg-och-dalbanan av ofrivillig barnlöshet faktiskt känns.
Jag skulle verkligen vilja dela lite tankar och känslor med likasinnade som, precis som jag, försökt ett tag och dessutom med första barnet. Om ni tror att den här gruppen inte är rätt för mig så tar jag inte illa upp, men jag vill verkligen att ni ska veta att jag beundrar er som gått igenom så mycket och fortsätter att kämpa månad efter månad, ni är verkligen fantastiska

Jag lägger till mig själv i den senaste listan jag kunde hitta, men som sagt om ni tror att den här gruppen kanske inte passar mig eftersom ni redan skrivit så många månader så får ni gärna säga till så hejar jag på er på avstånd istället
P.S. Mitt användarnamn Vickan31 var för att jag var 31 år gammal när jag startade mitt konto här på Familjeliv, men det tog mycket längre tid än jag trodde att bli gravid så nu är jag 33 år och fortfarande ofrivilligt barnlös.
5/10, Sophiee92, (13:e försöket, första barnet)
8/10 Rewner (15:e försöket, första barnet)
11/10 dalarna91. 10e försöker. 1 tidigt missfall, 1 ma. Första barnet.
15/10, Fyrklöverns (13:e försöket, första barnet)
16/10 Vickan31 (4:e försöket, första barnet ? försökte 2 år med f.d. sambo utan något plus)
16/10 LJM91 (9:e försöket, första barnet
28/10 Chilins, (10e försöket, första barnet)