Flizz skrev 2021-08-18 10:29:05 följande:
Beklagar att mensen dök upp :(
Jag har testat alla möjliga ägglossningstest genom åren, extremt billiga stickor från tradera, RFSUs stickor och Clear Blue.
För mig är CB överlägset bäst trots priset, man kan beställa på nätet för lite bättre pris. Men dom lämnar inget utrymme för tolkning vilket är otroligt skönt.
Nu vet ju jag ungefär när jag har ägglossning CD 16 eller 17 så jag börjar bara testa 2-3 dagar innan vilket gör att en förpackning räcker 2-3 månader för mig. Är man osäker så skulle jag börja tidigt, bara någon enstaka dag efter mensen slutat. visst blir de dyrare dom första månaderna men de tycker jag det är värt så man inte missar :)
Tack för ditt svar! Jag har beställt CB samt CB Advanced ägglossningstester, ska börja testa någon dag efter mensen slutar! Har som sagt tidigare testat enstaka dagar när NC rekommenderat mig att göra det, men aldrig fått positivt, vilket i sin tur gjort mig lite orolig för att något är fel! Men nu ska jag testa varje dag istället och se om det kan bli en glad gubbe denna gång!