Inlägg från: Anonym4848 |Visa alla inlägg
  • Anonym4848

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Lavendel999 skrev 2021-08-15 21:23:13 följande:

Jag vet inte riktigt hur man svarar på ert svar, eller de är rätt man man bara trycker på ?Svara på tråden? (Som sagt ny här på familjeliv)

Men hoppas ni ser att jag svarar er två nu.

Jag har apparna Flo och Min kalender, gratis versionerna.

Får kolla in appen som p-tracker, tack för tipset.

En dum fråga, när era ägglossningstest visar på att ni har ägglossning, hur många dagar efter har ni sex på då?

Jag har blivit gravid två gånger, första gången hade vi bara sex den dagen ÄL-test var positivt, och nu senast den dagen och dagen efter.
  • Anonym4848
    Katxim skrev 2021-08-24 11:52:35 följande:

Hur mycket kostar ett NIPT prov?

Jag väntar på svar på NIPT nu, betalade 5400 kr.
  • Anonym4848
    Hejsan91hejsan skrev 2021-09-30 06:46:46 följande:

Ett tips är att i stället ha koll på de fertila flygningarna :) efter mitt ma märkte jag de och sen när mensen kom så verkar de ha stämt in på när ungefär min äl var. Tyvärr tog det 5 mån för mig att nu bli gravid igen efter mitt ma även om jag gången innan blivit gravid på första försöket. men håller verkligen tummarna för dig nu :)!!! Men är nog viktigt att släppa hetsen kring att försöka bli gravid så fort som möjligt för det blir bara psykiskt påfrestande när mensen bestämmer sig för att dyka upp månad efter månad :( men hoppas det går fort för dig <3

Jag har aldrig haft fertil flytning någon gång, så det är inte alla som ens har det.
  • Anonym4848
    Bez skrev 2021-09-30 11:09:57 följande:

Upplever inte heller tydliga flytningar inte ens nu när jag försöker tänka på de, skönt att höra att man inte är ensam om de

Nä precis! Och som någon skrev, det kan ju finnas därinne men att det aldrig kommer ut så man ser det? Hehe är i v. 21 nu och hade MA innan dess så blir ju gravid ändå uppenbarligen.
  • Anonym4848
    Elmaccos skrev 2022-01-19 09:48:43 följande:

Jag låna tråden lite, hoppas det är ok. Vi försöker bli gravida och tog idag ett tidigt test från RSFU. Som ni ser på bilden är kontrollstrecket svagt, har försökt läsa på men inte hittat tillförlitlig info. Är min sambo gravid eller inte? :)

Vi ska testa CB-test imorn men är otålig och vill veta vad ni i forumet säger? ????

Kontrollstrecket (där det står C) är ju starkt, det är teststrecket (T) som är det svaga. Men det har ingen betydelse, testet är positivt. Grattis!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?